1253 3 - خواص عرقیات گیاهی

خواص عرقیات گیاهی

دنیای برند، عرقیات گیاهی مانند عرق بابونه، نعناع و زنجبیل دارای خواص فراوانی برای سلامتی هستند و می‌توانند به بهبود سلامت قلب، هضم بهتر غذا و کیفیت خواب کمک کنند. گلاب در آشپزی، ماسک‌های زیبایی و لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. گلاب سرشار از ویتامین C و آرامش‌بخش است. عرق نعناع تقویت‌کننده معده است. عرق کاسنی نیز خواص بی‌نظیری برای بدن دارد. عرق بیدمشک یکی دیگر از عرقیات با خواص درمانی فراوان است. تقویت سلامت قلب مهم‌ترین خاصیت عرق بیدمشک است.

گلاب

گلاب خواص فراوانی برای پوست و زیبایی صورت دارد. گلاب برای از بین بردن جوش صورت، سفیدی شدن پوست، بستن منافذ باز پوست، آبرسانی و پاکسازی صورت کاربرد دارد. گلاب سرشار از ویتامین ث، ضد جوش و ضد التهاب است.

از جمله خواص گلاب برای پوست می توان به کمک در بهبود و برطرف کردن سرخی صورت اشاره کرد.

گلاب یک مرطوب کننده طبیعی پوست و مو است. برای بهره مندی از خواص گلاب در رابطه با نرم کردن و حالت دادن به مو می توانید پس از شستشوی موها با شامپو، اندکی از آن را بر روی موهای خود اسپری کرده و ماساژ دهید.

شما می توانید از گلاب به عنوان یک دهانشویه طبیعی استفاده کنید. کاهش التهاب و تقویت لثه خاصیت گلاب است.

عرق اترج

اترج، بالنگ یا ترنج یکی از انواع مرکبات است که دارای میوه‌هایی درشت با پوستی ضخیم و گوشتی است. اترج سرشار از مقادیر فراوان آنتی‌اکسیدان‌، ویتامین C و مواد معدنی مختلف است. تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش التهاب، پیشگیری از سرطان و بهبود سلامت قلب از مهمترین خواص عرق اترج است.

عرق کاسنی

بهبود کبد چرب، کمک به هضم غذا، بهبود سلامت قلب، خواص ضد سرطانی، کاهش دردهای ناشی از التهاب مفاصل، درمان یبوست و تسکین اضطراب از جمله خواص عرق کاسنی است. عرق کاسنی طبیعت سرد دارد و برای تصفیه خون و پاکسازی کبد موثر است.

می توانید روزانه نصف لیوان عرق کاسنی را با نصف لیوان عرق شاتره مخلوط و نوش جان کنید. بهترین زمان برای خوردن این معجون کبد، هر روز صبح ناشتاست.

عرق بیدمشک

تقویت سلامت قلب از مهم ترین خواص عرق بیدمشک است. عرق بیدمشک دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است و مصرف موضعی آن روی پوست به کاهش چین و چروک کمک می کند. عرق بیدمشک برای از بین بردن جوش صورت، جوانسازی، شادابی و طراوت پوست نیز موثر است.

13565 2 - خواص عرقیات گیاهیعرق آویشن

عرق آویشن ضد استرس است و برای سرفه و سرماخوردگی بسیار مفید است. بخور آویشن نیز در باز کردن مسیر تنفس و بهبود گلودرد و سرفه موثر است.

عرق اسطوخودوس

عرق اسطوخودوس اصل یک خواب آور طبیعی است. کاهش استرس، جلوگیری از ریزش مو، درمان عفونت های قارچی، کنترل فشار خون و رفع حالت تهوع از دیگر خواص اسطوخودوس است. ماساژ زانو با عصاره روغنی اسطوخودوس به کاهش دردهای ناشی از آرتروز کمک می کند.

عرق بابونه

عرق بابونه بیشتر به خاصیت آرامبخش آن شناخته می شود و به عنوان یک خواب آور طبیعی استفاده می شود. علاوه بر این، بابونه دارای اثرات ضد باکتری، ضد التهابی و محافظت از کبد است.

بابونه ممکن است به بهبود کیفیت خواب، بهبود سلامت گوارش، تثبیت سطح قند خون و کاهش علائم قاعدگی کمک کند.

برای تهیه چای بابونه فوری می توانید یک چهارم فنجان عرق بابونه ریخته و به آن آب جوش اضافه کنید. این دمنوش برای رفع نفخ معده مناسب است.

عرق نعناع فلفلی

عرق نعنا فلفلی ضد نفخ و مقوی گوارش است. اگرچه عرق نعناع فلفلی بیشتر برای مشکلات گوارشی استفاده می شود، اما دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی است.

نوشیدن چای نعناع می تواند به بهبود سوء هاضمه، رفع حالت تهوع، کاهش درد معده و سایر علائم سندرم روده تحریک پذیر کمک کند.

123369 1 - خواص عرقیات گیاهیعرق خارشتر

عرق خارشتر خاصیت دفع سموم بدن را دارد و برای کاهش چربی کبد موثر است. عرق خارشتر برای تقویت معده و دستگاه گوارش و رفع یبوست نیز مفید است. عرق خارشتر برای سرفه و سرماخوردگی نیز استفاده می شود.

عرق دارچین

دارچین سرشار از آنتی اکسیدان و سایر ترکیبات مفید است. عرق دارچین می تواند به شما در مدیریت قند خون، محافظت در برابر بیماری قلبی و کاهش التهاب کمک کند. دارچین برای تقویت قلب مفید است و ممکن است برای پیشگیری از سرطان موثر باشد.

عرق زنیان

عرق زنیان ضد نفخ معده است و برای پاکسازی دستگاه گوارش استفاده می شود. کاهش اسید معده و بهبود رفلاکس معده از خواص عرق زنیان برای معده است. کاهش درد معده، دفع سنگ کلیه و بهبود سرماخوردگی از دیگر خواص عرق زنیان است. مصرف منظم عرق زنیان به دفع سنگ کلیه کمک می کند.

عرق زیره

زیره منبع بسیار غنی از فیبر خوراکی است. مصرف غذاهای حاوی فیبر بالا به شدت در کاهش کلسترول بد خون تاثیرگذار است. کاهش قند و کلسترول خون از مهمترین فواید عرق زیره است. رفع حالت تهوع نیز از جمله خواص عرق زیره است.

عرق زنجبیل

عرق زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان و یک دمنوش طبیعی برای رفع تهوع است. چای زنجبیل ممکن است به کاهش حالت تهوع، تسکین درد پریود و تنظیم سطح قند و چربی خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

زنجبیل دارای طبع گرم و خشک است و برای تقویت معده و رفع نفخ معده مفید است. دمنوش زنجبیل برای لاغری نیز می تواند موثر باشد. دمنوش ترکیبی آویشن و زنجبیل نیز برای سرماخوردگی بسیار مفید است.

عرق نسترن

درمان سرماخوردگی و کاهش التهاب گلو از خواص عرق نسترن است. عرق نسترن در کمک به بهبود کم خونی، اسهال، اختلالات ادراری، تقویت عملکرد بدن و انعقاد خون موثر است. نسترن سرشار از ویتامین C است و می تواند با بیماری‌هایی نظیر آنفولانزا و انواع بیماری‌های عفونی مقابله کند.

عرق گزنه

کنترل قند خون، افزایش اشتها و تقویت مو از جمله خواص عرق گزنه است. کنترل قند خون و کاهش فشار خون از خواص مهم عرق گزنه است.

عرق گل گاوزبان

از گل و برگ گل گاوزبان برای تب، سرفه و افسردگی استفاده می شود. عرق گل گاوزبان همچنین برای تصفیه خون، افزایش جریان ادرار، جلوگیری از التهاب ریه، به عنوان آرام بخش و برای افزایش تعریق استفاده می شود. گل گاوزبان همچنین برای افزایش تولید شیر مادر و برای درمان برونشیت و سرماخوردگی استفاده می شود.

گل گاوزبان برای بثورات قرمز و خارش دار روی پوست سر نوزادان (درماتیت سبورئیک) روی پوست مالیده می شود و همچنین در پانسمان برای نرم کردن پوست استفاده می شود.

عرق برگ زیتون

برگ زیتون دارای بسیاری از ترکیبات زیست فعال و خواص آنتی اکسیدانی، ضد فشار خون است، بسیاری از پژوهش های ثابت کرده اند که عرق برگ زیتون و یا عصاره آن یک داروی گیاهی بسیار قدرتمند است که سبب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و افزایش انرژی عمومی بدن می شود.

قمصر

شهر قمصر، پایتخت گل و گلاب ایران، با سابقه بسیار طولانی در تولید و فروش گلاب و عرقیات سنتی و طبیعی، مرکز فروش عمده عرقیات گیاهی در ایران است. بیش از ۷۰ نوع از عرقیات گیاهی از جمله گلاب، عرق نعنا، عرق بیدمشک، عرق بهارنارنج، عرق کاسنی، عرق شاتره، عرق زنیان و عرق هل در شهر قمصر کاشان تولید و به سراسر ایران پخش می شود. عرق نعنا از از مرغوب ترین نعناع بومی کاشان، چین اول، ساقه کوتاه و گل دار تولید می شود. عرق بیدمشک یکی دیگر از پرفروش ترین عرقیات گیاهی کاشان است.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *