آقای سید حمیدرضا علوی، معاون سرمایه‌گذرای شناسا
آقای سید حمیدرضا علوی، معاون سرمایه‌گذرای شناسا

خط مشی سرمایه گذاری شناسا در قالب بیانیه ارائه شد

معاون سرمایه گذاری شرکت شناسا از ارائه بیانیه خط مشی سرمایه گذاری شناسا خبر داد و گفت: این بیانیه به عنوان بیانیه پیش قدم در این اکوسیستم در حوزه سرمایه گذاری است.

به گزارش دنیای برند، سید حمید رضا علوی معاون سرمایه گذاری شناسا روز سه شنبه در نشست خبری با موضوع بیانیه خط مشی سرمایه‌گذاری شناسا گفت: ضروری است که شرکت های سرمایه گذار یک بیانیه ای برای سرمایه گذاری خود ارائه دهند، شناسا در این زمینه پیش قدم شده و بیانیه ای تنظیم و بر روی وب سایت شرکت ارائه داده است.

وی ادامه داد: در بیانیه شرکت، رویکردهای جدید سرمایه گذاری به صورت شفاف ارائه شده، یکی از مهمترین رویکردهای ما توسعه نهادی است، یعنی کمک به ایجاد نهادهای مرتبط با زنجیره خلق ارزش در اکوسیستم کنیم.
وی با اشاره به اینکه برخی از این نهادها اکنون در شناسا وجود دارد بیان کرد: برخی از نهادهای نوآوری هم اکنون فعال بوده و برخی نیز در آینده و با توجه به نیاز فضای زیست بوم نوآوری، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری جسورانه یکی دیگر از رویکردهای جدید شناسا است، در حال حاضر صندوق های خطرپذیر این کار را انجام می دهند، در این خصوص شناسا از مبلغ ۵ میلیارد تومان تامعادل یک میلیون دلار معادل ۶۰ میلیارد تومان در خصوص سرمایه گذاری جسورانه هدف قرار داده ایم.

وی گفت: در خصوص نوآوری جسورانه نیز کسب و کارهایی را شکل می دهیم که نیازشان را در بازار احساس کنیم یا یک مسله ای از مسائل کشور را هدف قرار می دهیم تا حل کنیم، ایده‌پردازی و مدیریت این کسب و کارها داخل خود شرکت شناسا صورت خواهد گرفت اما از افراد کلیدی و متخصص نیز استفاده می کنیم و این افراد در مدیریت آن نقش خواهند داشت و سهامدار نیز خواهند بود .

وی با بیان اینکه نوآوری جسورانه زودتر از سرمایه گذاری جسورانه از منظر رشد و ایجاد شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری قبل از IPO نیز یکی دیگر از رویکردهای جدید شناسا است افزود: بعد از تلاش های بسیار توانستیم تابلوی نوآفرین را در اکوسیستم داشته باشیم، اما برای رفتن برروی این تابلو یک سری الزامات وجود دارد، لذا از گذشته خلاء اینکه کمک شود به کسب و کارها و به درستی و موفق بر روی تابلو بروند احساس می شد، لذا ما در رویکرد جدید این سرویس را ارائه دادیم تا با جنس سرمایه گذاری به کسب و کارها برای ورود به IPO کمک کنیم .

علوی یادآور شد: موضوعات و حوزه های مد نظر ما برای جذب سرمایه‌گذاری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، فین تک، معدن، سلامت، امنیت غذایی و انرژی است.

Screenshot 2024 08 27 at 16 58 40 PowerPoint Presentation IPS shenasa.pdf - خط مشی سرمایه گذاری شناسا در قالب بیانیه ارائه شد
حوزه‌های سرمایه‌گذاری شناسا

معاون سرمایه گذاری شناسا گفت: ما در بحث سرمایه گذاری pIpoتا معادل ریالی ۳میلیون دلار سرمایه گذاری می کنیم.
وی در خصوص الزامات تیم ها در بیانیه نیز گفت: ما تمرکزمان بر روی کسب و کارهایی است که از منظر آمادگی جذب سرمایه شاخص های آی آر ال ،۶به بالا باشد ،یعنی محصولشان را عرضه اولیه کرده است ‌و بازخورد خوب از بازار گرفته و فروش نیز داشته و آماده اسکیل کردن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *