Img202410090905278 650x330 - حوزه‌های اولویت‌دار صنعتی برای اجرای پروژه SPX مشخص می‌شود

حوزه‌های اولویت‌دار صنعتی برای اجرای پروژه SPX مشخص می‌شود

در نشست کمیته فنی و اجرایی (ISPX) مقرر شد حوزه‌های اولویت‌دار صنعتی کشور بر اساس مطالعات یک گروه متخصص روی داده‌های آماری ارائه شده توسط سازمان صنایع کوچک، اعلام شوند.

اعضای کمیته فنی و اجرایی برنامه توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران (ISPX) در نخستین نشست مقرر کردند حوزه‌های اولویت‌دار صنعتی کشور بر اساس مطالعات یک گروه متخصص مشخص شوند تا حوزه صنعتی مشخص شده که بیشترین فراوانی/ ارزش‌افزوده/ اشتغال را دارا هستند، به عنوان اولین حوزه فعالیت پروژه SPX تعیین شوند.

در اولین جلسه کمیته فنی و اجرایی (ISPX) که با حضور نمایندگان معرفی شده از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و اتاق ایران برگزار شد ضمن بررسی درباره روش اجرایی و نحوه عمل دبیرخانه فنی و اجرایی پروژه، مقرر شد گروه متخصصی روی داده‌های آماری جمع‌آوری شده از سوی سازمان صنایع کوچک بررسی کارشناسی انجام داده و طبق شاخص‌های علمی، حوزه‌های اولویت‌دار صنعتی کشور را در سطح ملی تعیین و امتیازدهی کنند.

در واقع قرار است بر اساس نتایج مطالعات انجام شده، حوزه صنعتی مشخص شده که بیشترین فراوانی/ ارزش‌افزوده/ اشتغال را دارا باشد، به عنوان اولین حوزه فعالیت پروژه SPX تعیین و برای طرح و تصویب در شورای راهبری ارائه می‌شود.

در این جلسه تدوین دستورالعمل‌های به‌کارگیری نیروهای حرفه‌ای در میزهای تخصصی، نحوه طراحی و پیاده‌سازی پلتفرم SPX به نحوی که در آن تمامی الزامات و نیازها دیده شده باشد و قابلیت توسعه و اتصال به سامانه‌های یونیدو یا کشورهای توسعه‌یافته را نیز داشته باشد اشاره و مقرر شد طی هفته جاری دبیرخانه نسبت به تحلیل فرآیندهای سامانه unido اقدام و روش اجرایی منحصر به صنایع کشور را تهیه و در جلسه آتی برای بررسی اعضا ارائه کند.

پروژه SPX از جدیدترین برنامه‌های توسعه‌ای سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل (unido) بوده که در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه پیاده‌سازی و اجرا شده است. هدف این پروژه ارتقای توانمندی صنایع کوچک و متوسط و بهره‌برداری مناسب از فرصت‌های بین‌المللی برای توسعه فعالیت آنها، از طریق گسترش همکاری‌ها، تقویت مشارکت و استفاده بهینه از منابع، ظرفیت‌ها و امکانات موجود است.

منبع: اتاق ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *