Img20241013100217994 650x330 - حمل‌ونقل بین‌المللی کالا به روسیه تحت رویه TIR حمایت می‌شود

حمل‌ونقل بین‌المللی کالا به روسیه تحت رویه TIR حمایت می‌شود

توسعه سیستم TIR و ارتقای آگاهی تجار و فعالان اقتصادی از مزایای حمل‌ونقل بین‌المللی تحت رویه TIR در نشست امور کارنه‌تیر اتاق ایران با نماینده ایرو و با محوریت روسیه بررسی شد.

نشست پنج‌جانبه توسعه TIR با محوریت روسیه و با حضور نماینده اتحادیه بین‌المللی حمل‌ونقل جاده‌ای (IRU)، موسسه ضامن TIR روسیه (ASMAP)، نمایندگی دائم اتحادیه IRU در مسکو (حوزه اوراسیا)، امور کارنه TIR اتاق ایران به عنوان بازوی اجرایی موسسه ضامن ایران و اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه برگزار شد.

در این نشست، توسعه سیستم TIR و اطلاع‌رسانی مزیت‌های آن برای صاحبان کالا و تجار فعال در مسیر بین ایران و روسیه تشریح و بررسی شد.

در بخشی از این نشست ضمن تشریح کنوانسیون TIR و مزایای انجام حمل‌ونقل بین‌المللی کالا تحت رویه TIR برای تجار و بازرگانان، در مورد وضعیت کنونی حمل‌ونقل بین ایران و روسیه، اولویت‌ها، مشکلات و چشم‌انداز کریدورهای مهم در منطقه صحبت شد.

اشاره به مزایای TIR و تسهیلات ایجاد شده در روسیه برای ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی تحت رویه TIR، اعلام حمایت‌های قانونی از سیستم TIR، هماهنگی گمرکات با اتحادیه IRU و مؤسسات ضامن در اجرای رویه TIR و آمادگی همه‌جانبه برای پیگیری موانع و توسعه در مسیر اهداف مشترک از جمله مباحثی بودند که در ادامه نشست مطرح شدند.

منبع: اتاق ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *