16f05823 36e5 4553 a7f8 0128e43982a0
سنندج

حمایت از جوانان برای رقابت با برندهای خارجی

معاون معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: یکی از مهمترین رسالت هایی که این سازمان دارد حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کالای ساخت داخل کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان الماسی شامگاه شنبه در مراسم رونمایی از دو مدل گوشی تلفن همراه که توسط یکی از واحدهای تولیدی استان کردستان ساخته می شود، اظهار داشت: این شرکت ساخت و مونتاژ موبایل سال ۹۷ توانست مجوزهای لازم را از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت اخد کند و فعالیت رسمی خود را آغاز کند.

وی افزود: در حال حاضر نیاز بازار داخلی کشور به گوشی همراه یک میلیون دستگاه در سال است که تنها ۲۰ درصد آن یعنی حدود ۲۰۰ هزار دستگاه در داخل کشور ساخته می شود که وابستگی ما به واردات گوشی همچنان ادامه داشته و نیاز است از واحدهای تولیدی و صنعتی که در این زمنیه سرمایه گذاری کرده اند به شدت حمایت شود.

تعرفه واردات گوشی تلفن همراه

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: تعرفه واردات گوشی تلفن همراه در حال حاضر پنج درصد است که بسیار ناچیز بوده و به دنبال این هستیم که بتوانیم این میزان را به ۲۰ درصد افزایش دهیم تا بتوانیم به نوعی از تولیدکنندگان داخلی حمایت بیشتری را انجام دهیم.

الماسی یادآور شد: متاسفانه با توجه به تحریم های صورت گرفته و مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد شاهد خروج برخی از سرمایه گذاران بزرگ خارجی از کشور هستیم و این می تواند بر حوزه صنعت ما تاثیرگذار باشد و اگر ما از این واحدهای تولید حمایت نداشته باشیم بدون شک با مشکل مواجه می شوند.

وی بیان کرد: این واحد تولیدی تا امروز ۲۰ هزار ثبت سفارش برای واردات قطعات گوشی همراه داشته اند که تعرفه گمرکی آن ۱۵ درصد است و برای حمایت از جوانان این مرز و بوم خوشبختانه با رایزنی های به عمل آمده این تعرفه به پنج درصد برای آنان کاهش یافت تا بتوانند در بازار با برندهای خارجی رقابت داشته باشند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برای حمایت بیشتر در صورت نیاز این واحد صنعتی سرمایه در گردش با نرخ ۱۰ درصد نیز در اختیار آنان قرار می گیرد تا بتوانند در کنار مونتاژ قطعات وارداتی، کار ساخت و تولید تعدادی از قطعات جانبی را در داخل کشور آغاز کنند.

الماسی اظهار داشت: بدون شک با استعدادی که جوانان ایرانی به خصوص کردستانی دارند می توان به این هدف رسید همانگونه که در صنعت ساخت لامپ کم مصرف به این موفقیت رسیده ایم.

تولید لامپ کم مصرف در بانه

وی روشنایی بخش عظیمی از کشور را وابسته به صنعت لامپ کم مصرفی که در بانه تولید می شود دانست و افزود: در حال حاضر سالانه ۱۰ میلیون لامپ کم مصرف در این واحد تولید می شود و به نوعی بازار کشور را وابسته به خود کرده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: با جذب سرمایه گذاری ترکیه ای نیز واحد مونتاژ تلویزیون نیز در سقز راه اندازی شده که به زودی تجاری سازی شده و به بازار عرضه می شود.

الماسی در پایان سخنان خود بر حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از واحدهای صنعتی و تولیدی داخل استان تاکید کرد و یادآور شد: در صورت اقدام به صادرات گوشی از سوی این شرکت حمایت های لازم صورت گرفته و سعی می کنیم تعرفه های صادراتی را نیز برای آنان حذف کنیم.

همچنین ببینید

62966702

هوش مصنوعی گوگل، بیماری را از روی صدای سرفه تشخیص می‌دهد

هوش مصنوعی گوگل به زودی می‌تواند از سرفه برای تشخیص بیماری استفاده کند. به گزارش …