12617820 694 660x330 - حضور حسین علیزاده در نشست رسانه‌ای دستگاه‌های موسیقی ایرانی

حضور حسین علیزاده در نشست رسانه‌ای دستگاه‌های موسیقی ایرانی

نشست رسانه‌ای «دستگاه‌های موسیقی ایران» به آهنگسازی و تالیف حسین علیزاده در فرهنگسرای ارسباران تهران آغاز شد.

به گزارش دنیای برند به نقل از برنا؛ نشست رسانه‌ای دست‌اندرکاران پروژه «دستگاه‌های موسیقی ایران» به آهنگسازی حسین علیزاده، که آخرین پروژه پژوهشی این آهنگساز برجسته به شمار می‌رود، روز شنبه سی و یکم شهریور در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار شد.

این مجموعه نتیجه تلاش حسین علیزاده در زمینه موسیقی ردیف دستگاهی و آموزش آن است و شامل ۱۳ دستگاه و آواز ایرانی در قالب ۱۷ سی دی و ۱۳ کتاب نت می‌باشد.

پس از صحبت‌های شهرام صارمی که اجرای این برنامه را برعهده دارد علی بستان مدیر تولید این پروژه عنوان کرد: مجموعه پیش‌رو حاصل یک دوره کار فشرده نزدیک به چهارساله بود که تالیف آن از ۱۳۹۹ توسط استاد حسین علیزاده آغاز شد و پس از انعقاد قراردادها با ناشر این مجموعه ادامه پیدا کرد. این در حالی است که نسخه صوتی این پروژه با همکاری چندین نوازنده معتبر اجرا شده است.

وی افزود: ما در هر ماه ، یک دستگاه موسیقی را تمرین و ضبط می کردیم و با توجه به اقتضائات کرونا و دیگر مسائل اجتماعی کار با تاخیراتی مواجه شد. اما بعد از پایان ضبط که در مرداد سال ۱۴۰۱ بود تلاش کردیم وارد مسیر میکس و مسترینگ شویم. پس از طی این پروسه بود که کارهای مربوط به نشر و حوزه گرافیک آغاز شد و کارها تا به امروز ادامه پیدا کرد.

بوستان تاکید کرد: آنچه از پروژه مجموعه دستگاه های موسیقی ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفته، نوع متفاوتی از آنچه در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی می شناسید است که استاد علیزاده روی بسیاری از آنها نگاه جدیدی را وارد کرد. البته قرار بود به دلیل همین ویژگی ها کارها به صورت مجزا منتشر شود اما بعدا تصمیم گیری شد که کار در قالب یک مجموعه واحد در دسترس علاقه مندان قرار گیرد. امروز هم بهترین موقعیت بود که می توانستیم کار را رونمایی کنیم. البته غیر از نشر فیزیکی این مجموعه بنا داریم در بستر مجازی نیز این پروژه را پیش روی مخاطبان قرار دهیم. مراجع مکتوب این پروژه تحت وب هم توسط نشر کارما انجام گرفته و دوستان با مراجعه به سامانه این منجموعه می توانند به این آثار دسترسی پیدا کنند.

مجموعه «دستگاه‌های موسیقی ایران» حاصل تلاش حسین علیزاده در زمینه موسیقی ردیف دستگاهی و آموزش آن است. این مجموعه شامل ۱۳ دستگاه و آواز موسیقی ایرانی بوده و در قالب ۱۷ سی‌دی و ۱۳ کتاب نت عرضه شده است.

این گزارش تکمیل می‌شود…

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *