yjus company 645x330 - حسابرس بایجو پس از آغاز روند ورشستگی استعفا داد

حسابرس بایجو پس از آغاز روند ورشستگی استعفا داد

حسابرس شرکت فناوری آموزشی هندی بایجو، پس از اینکه این استارتاپ اسناد درخواست شده پس از آغاز روند ورشستگی را ارائه نکرد، استعفا داد.

دنیای برند به نقل از رویترز، بایجو با چندین نبرد از جمله روند ورشستگی و یک ادعای ۱ میلیارد دلاری از Glas Trust مستقر در ایالات متحده روبرو است.

BDO در اوایل این سال پس از اینکه حسابرس سابق بایجو، دلوایت، با استناد به چندین مشکل در گزارشگری مالی شرکت، این شرکت را ترک کرد، به عنوان حسابرس منصوب شد.

حسابرس در نامه‌ای به تاریخ سه‌شنبه به این شرکت گفت که علیرغم تأخیرهای «غیرعادی» در ارائه گزارش‌های مالی خود برای سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۳، مدیریت حمایت کافی برای تکمیل حسابرسی را ارائه نداده است.

BDO در نامه‌ای که رویترز آن را دیده است، نوشت: “ما دلایلی داریم که باور کنیم مدیریت این شرکت در ارائه اطلاعات کامل به حسابرس برای بررسی و ارزیابی آنها شفافیت ندارد.”

بایجو از ناتوانی خود در ارائه اسناد دفاع کرد و در بیانیه‌ای گفت که BDO این مواد را از هیئت مدیره شرکت درخواست کرده بود که به دلیل روند ورشستگی تعلیق شده است. این شرکت ادتک گفت که این نامه باید به متخصص ورشستگی که در آن زمان کنترل شرکت را در دست داشت، خطاب می‌شد.

BDO در ایمیل خود به هیئت مدیره گفت که به دنبال بررسی دقیق قانونی از معاملات مربوط به یک شرکت تابعه مستقر در دبی بوده است.

حسابرس در بیانیه‌ای به رویترز گفت که این رویه‌های حسابرسی را مطابق با استانداردها و الزامات قانونی قابل اجرا انجام داده است و افزود که نامه استعفای آن خود توضیح‌دهنده است.

بایجو در بیانیه خود خواستار حسابرسی قانونی از استعفای BDO توسط متخصص ورشستگی شد که توسط یک دادگاه هندی منصوب شده بود.

با حمایت از General Atlantic، بایجو در سال ۲۰۲۲ با ارزش ۲۲ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد، اما ثروت آن به دلیل بسیاری از مسائل نظارتی و اخیراً اختلاف با بانک‌های آمریکایی که ۱ میلیارد دلار طلب پرداخت نشده را مطالبه می‌کردند، کاهش یافته است که منجر به ورشستگی شرکت شد که منجر به انجماد دارایی‌ها شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *