حذف فیسبوک از 10 برند برتر جهان

حذف فیسبوک از ۱۰ برند برتر جهان

فیس بوک به رده چهاردهم در لیست برندهای برتر جهان در سال ۲۰۱۹ سقوط کرد. دو سال پیش، این غول شبکه های اجتماعی در رتبه هشتم لیست قرار داشت و زمانی به شدت در حال رشد بود.

پایگاه خبری دنیای برند – به نقل از economictimes، فیسبوک دیگر در بین ۱۰ برند برتر جهان قرار ندارد. این برند در اثر رسوائی های مربوط به حریم خصوصی و تحقیقاتی که در طول سال روی این برند انجام می شد، جایگاه خود را در بین ۱۰ برند با ارزش دنیا در لیست ۱۰۰ برند برتر منتشر شده از سوی آژانس اینتربرند از دست داده است. اپل در صدر لیست ۱۰۰ برند برتر قرار گرفته است و پس از آن گوگل و آمازون در رده دوم و سوم قرار دارند. مایکروسافت چهارم، کوکا کولا پنجم و سامسونگ در رتبه ششم قرار گرفت. مقام هفتم متعلق به تویوتا، مرسدس بنز هشتم، مک دونالد نهم و دیزنی در رتبه ۱۰ قرار گرفته است.

همچنین بخوانید:

لیست ۱۰۰ برند برتر ۲۰۱۹ اینتربرند

 

مارک بنیوف مدیر عامل شرکت نرم افزاری Salesforce در ایالات متحده، با هدف ضربه زدن به فیسبوک گفته است که این پلتفرم شبکه اجتماعی همچون یک نوع سیگار جدید اعتیادآور برای کودکان است که آنها را معتاد خود می کند. بنیوف گفت که این شرکت اکنون باید پاسخگو باشد.

چندین تن از نمایندگان مجلس و قانونگذاران ایالات متحده مانند سناتورهای کمالا هریس و الیزابت وارن نیز در تلاشند تا فیسبوک را منحل نمایند.

نزدیک به ۴۰ دادستان کل ایالتی در ایالات متحده تصمیم گرفته اند به جریان تحقیق، تفحص و پیگیری علیه اقدامات ضد رقابتی برند فیسبوک بپیوندند.

فیس بوک امسال موافقت کرده است به دلیل نقض حریم خصوصی، ۵ میلیارد دلار به عنوان تسویه حساب به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) پرداخت کند.

طبق نظرسنجی موسسه تحقیقاتی Ponemon در سال ۲۰۱۸، بعد از رسوائی نقض حریم خصوصی داده هایی که Cambridge Analytica از ۸۷ میلیون کاربر منتشر کرد، اعتماد کاربران به فیسبوک ۶۶ درصد کاهش یافته است.

همچنین بخوانید:

چشم انداز ۲۰ساله برندهای برتر جهان

آمار کاربرانی هم که معتقدند که این شرکت به حفظ حریم خصوصی متعهد است، از ۷۹ درصد به ۲۸ درصد سقوط کرده است.

Ponemon در بیانیه ای گفت: «ما فهمیده ایم که مردم به حفظ حریم خصوصی خود بسیار اهمیت می دهند و وقتی تخطی بزرگی همچون پرونده فیسبوک در نقض داده ها رخ داده باشد، مردم ابراز نگرانی خواهند کرد».

همچنین ببینید

Increasing the price of online taxis after removing the Im in a hurry option is a violation 310x165 - سخنگوی سازمان تعزیرات: افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی بعد از حذف گزینه عجله دارم تخلف است

سخنگوی سازمان تعزیرات: افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی بعد از حذف گزینه عجله دارم تخلف است

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد اقدامات سازمان تعزیرات در حوزه مبارزه با گران‌فروشی تاکسی‌های اینترنتی پس از حذف گزینه عجله دارم، گفت: پس از مقاومت‌ها در نهایت این شرکت‌ها تمکین و این گزینه را حذف کردند، اگر افزایش قیمتی در این حوزه باشد گران‌فروشی است و پرونده تشکیل و حکم صادر می‌شود.