تعرفه های آمریکا علیه چین

جنگ تجاری ایالات متحده و چین در حال افزایش است

پایگاه خبری دنیای برند – ایالات متحده آمریکا جنگ تجاری خود را با چین در سال ۲۰۱۹ ادامه می دهد. روز پنجشنبه، ترامپ از طریق توییتر اعلام کرد: تعرفه گمرکی ۳۰۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین را ۱۰ درصد افزایش خواهد داد. همچنین چین هم آمریکا را تهدید کرد که تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه بیشتر بر محصولات چینی را تلافی می کند.

در ماه may ، آخرین بار اعمال تعرفه ای ۱۰ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات کالاهای چینی وضع شده بود، پس از آتش بس و مذاکرات جدید میان پکن و واشنگتن در ابتدای سال، هیچ تصمیمی اتخاذ نشد و دولت ترامپ برنامه خود را برای افزایش تعرفه ها دنبال کرد.

با این اقدام جدید که بزرگ‌ترین تهدید تعرفه‌ای ترامپ است، عملا تمام حجم واردات آمریکا از چین مشمول افزایش تعرفه می‌شود. کارشناسان تنش اخیر را به یک حمله تمام‌عیار تشبیه کردند. البته رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید کرده درصورتی‌که همتای چینی او نتواند تلاش‌های خود را برای دستیابی به توافق تجاری تسریع کند، نرخ‌ تعرفه‌ها باز هم افزایش می‌یابد. تهدیدی که برای اقتصاد جهان خوشایند نیست. در مقابل، طرف چینی نیز اعلام کرد تعرفه‌های اضافی راه‌حل سازنده برای حل تنش‌های تجاری و اقتصادی دو کشور نیست و این اقدام را تلافی خواهد کرد. شوک ترامپ به جنگ تجاری بازارهای جهانی را غافلگیر کرد. قیمت نفت روز پنج‌شنبه به دلیل نگرانی‌ها از تضعیف رشد اقتصاد جهان بیشترین افت روزانه خود را ظرف نزدیک به چهارسال گذشته تجربه کرد. طلا نیز از کف دو هفته‌ای تا سطح ۱۴۵۰ بالا آمد.

حجم تعرفه های بین آمریکا و چین در ۲۰۱۹ – ۲۰۱۸

chartoftheday 15199 us chinese trade war escalates n 1 - جنگ تجاری ایالات متحده و چین در حال افزایش است

همچنین ببینید

محبوب ترین شبکه های اجتماعی

محبوب ترین شبکه های اجتماعی تا ژانویه ۲۰۲۳

پایگاه خبری دنیای برند، محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تا ژانویه ۲۰۲۳ …