WhatsApp Image 2019 10 06 at 11.04.24 660x330 - جلوگیری برندها از کلاهبرداری های تبلیغاتی

جلوگیری برندها از کلاهبرداری های تبلیغاتی

برند ها و آژانس ها چندین سال است که از رشد معضل کلاهبرداری تبلیغات دیجیتال آگاه شده اند. علی رغم افزایش امنیت و نظارت بر خریداران تبلیغات و تلاش صنعت، کلاهبرداری ها همچنان ادامه دارد.

بسیاری از برندها از این معضل آگاه هستند، اما در عین حال تعداد کمی از آنها دانش عمیقی در مورد مسئله کلاهبرداری دارند. همچنین نمی دانند درمورد این معضل باید چه اقدامی انجام دهند و از پیامدهای وارد نشدن به این حوزه نیز بی اطلاع هستند.

یکی از دلایل مهمی که کلاهبرداری در حوزه تبلیغات دیجیتال هنوز درک نشده این است که کلاهبرداران دائماً روش های جدیدی را برای دور زدن مکانیزم های ردیابی پیدا می کنند و در برابر ابزارهایی که تبلیغ کنندگان جهت پیشگیری از کلاهبرداری بکار می برند می ایستند. علی رغم اینکه تکنیک های کلاهبرداری تغییر نکرده اند، نحوه اجرای کلاهبرداری به طور مداوم در حال تحول است. مبحث تقلب و کلاهبرداری می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد و هر مورد کاملاً متفاوت از مورد دیگر باشد و همچنین به روش های جدید تفکر نیاز دارد.

درادامه می خوانیم برندها که چگونه باید در مورد کلاهبرداری فکر کنند. در این صورت هم می توانند چهره در حال تغییر آن را شناسایی کنند و هم یک قدم جلوتر از کلاهبرداران خواهند بود.

ad fraud 796x529 1 - جلوگیری برندها از کلاهبرداری های تبلیغاتی

تصویر کلاهبرداری
بخشی از مسئله مبارزه با کلاهبرداری این است که، به همان اندازه که تجسم اتفاقاتی که در یک محیط دیجیتالی رخ می دهد دشوار است، بسیاری از اعضای صنعت تبلیغات، در ذهن خود به دنبال تصویری هستند که چگونگی عملکرد کلاهبرداری را نشان دهد. بسیاری از افراد احتمالاً تصویری از یک قفسه سرور در یک مرکز داده و یا سامانه ای از تلفن هایی که در یک فضای اداری خالی گذاشته شده اند را در ذهن دارند دائماً وب سایت ها را برای ایجاد ترافیک غیرانسانی به هم وصل می کنند که در نتیجه بر تبلیغات تأثیر می گذارند.

آنچه برای تبلیغ کنندگان مهم است، تصویر کلاهبرداری دردنیای واقعی نیست، بلکه تصویری است که کلاهبرداری در حوزه دنیای دیجیتال به خود می گیرد. دنیایی که فعالیت کوکی ها بزرگترین افشای راز از فعالیت های مشکوک است.

چگونه می توان مشکل را رفع کرد
انواع کلاهبرداری سؤالاتی را در ذهن برندها ایجاد می کنند. زمانی که یک سایت یک برند معتبر که دارای محتوای با کیفیت است، هدف ترافیک های غیرانسانی قرار می گیرد، چگونه می توان آن را کنترل کرد؟ چگونه می توان فعالیت یک مصرف کننده واقعی را از ترافیک اینترنتی ناشی از همان دستگاه جدا کرد؟

Screen Shot 2018 01 10 at 2.02.07 pm 1 - جلوگیری برندها از کلاهبرداری های تبلیغاتی

بهترین راه برای مقابله با این مسئله، استفاده از ابزارهای شناسایی ترافیک غیرانسانی است. از طریق این ابزارها تمام موارد مشکوک به حساب می آیند مگر اینکه خلافش ثابت شود. زمانی که سایت های معتبر پالس هایی از ترافیک های مشکوک دریافت می کنند، به نفع آن سایت است که تمام کوکی هایی که در آن روز به سایت متصل می شوند را به عنوان کلاهبردار مورد بررسی قرار دهد. اگر فردای آن روز، سایت خالی از ترافیک های غیرانسانی باشد، بلیغ کنندگان می توانند دوباره احساس امنیت نمایند و در آن سایت فعالیت نمایند. اگر با تحلیل روزانه سایت این مشکل همچنان پابرجا باشد، بهترین کار جلوگیری از فعالیت است.

همچنین ببینید

برندسازی

دو‌راهی برندسازی یا تولید

پایگاه خبری دنیای برند، صنعت لوازم خانگی بعد از خودروسازی دومین صنعت پرگردش در کشور …