نشست خبری 660x330 - جشنواره فروش اینترنتی و پویش از_خانه_بخریم

جشنواره فروش اینترنتی و پویش از_خانه_بخریم

علی رهبری، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران

پایگاه خبری دنیای برند، رهبری در توضیحات اولیه بیان داشتند که اینترنت رایگان توسط دولت برای فروشگاه های اینترنتی در جارچوب جشنواره فروش اینترنتی بهاره درنظر گرفته شد و خرید کالا با سلامت بیشتر، از مزایای مردم در خرید اینترنتی بوده است.

فروشگاه های اینترنتی واسطه اصناف و مردم در جشنواره فروش بهاره بوده اند.

در ادامه از نحوه ثبت نام در این پویش خبر دادند، ثبت نام شرکت کنندگان در جشنواره رایگان و سریع بود و بیش از ۲۰۰ هزار بازدید کننده از سایت جشنواره داشتیم، ۱۲۰۰ متقاضی کسب و کار اینترنتی در جشنواره داشتیم. افزایش فروش کسب و کارهای اینترنتی در جشنواره بهاره بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد بوده است. در طرح جشنواره فروش اینترنتی ۳۱۹ کسب و کار اینترنتی مشارکت داشته اند.

در مدل معماری جشنواره فروش بهاره، واحدهای صنفی آفلاین، فروشگاه های اینترنتی و خریداران در جشنواره فروش اینترنتی مشارکت داشتند.

واحدهای صنفی آفلاین از جمله کیف و کفش و پوشاک و لوازم خانگی و تزیینی و اجیل و خشکبار و … بوده است. فروشگاه های تک فروشندگی و بازارگاه های چند فروشندگی و بسترهای اگهی الکترونیکی نیز فروشگاه های اینترنتی بودند که در این مدل معماری جشنواره، مشارکت کردند.

خریداران در این مدل معماری فروش اینترنتی به دو بخش خریداران اینترنتی و خریداران غیر اینترنتی تقسیم شده که در این چارچوب تامین امنیت خریدهای اینترنتی معرفی کسب و کارهای معتبر و رسیدگی به شکایات و تخلفات نیز مد نظر بوده است.

عملیات اجرایی جشنواره توسط بخش خصوصی( اتاق اصناف) بود که تهیه محتوای اطلاع رسانی، هماهنگی بین واحدهای آفلاین و آنلاین و تامین مالی جوایز و قرعه کشی را در این راستا انجام دادند.

با توجه به اینکه دوره قبلی برگزاری جشنواره فروش اینترنتی از ۲۳ اسفند سال ۹۸ به مدت یک هفته اجرا شد، تجربیات آن دوره در خصوص فعال سازی عملیات اجرایی جشنواره توسط بخش خصوصی یعنی اتاق اصناف مورد توجه واقع شد.

پایش و ارزیابی عملکرد فروشگاه اینترنتی در ارائه خدمات به واحدهای صنفی آفلاین توسط دولت، در نظر گرفتن قرعه‌کشی برای کالاهای هدف علاوه بر قرعه‌کشی برای عموم کالاها و تجمیع و یکپارچه سازی فعالیت‌های مشابه برای ایجاد هم افزایی در توان فروشگاه اینترنتی و پیشگیری از سردرگمی مردم در دوره جدید حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به دنبال ایجاد تسهیلات و سهمیه های جدید برای فروشگاه های اینترنتی حاضر در جشنواره هستیم.

به دنبال تحریک ایجاد تقاضا و عرضه اینترنتی از طریق مشوق ها برای رونق گرفتن خرید و فروش اینترنتی هستیم.

در جشنواره فروش بهاره، مکانیزمی داشتیم که با نظارت اتحادیه ها، کسب و کارهای دارای مجوز حضور یابند.

در رور دوم جشنواره سایت بازارگاه ایران جایگزین سایت فروش بهاره شده است و حدود ۲۰۰ فروشگاه اینترنتی الان عضو این سایت و جشنواره شده اند.

سایت نماد اعتماد الکترونیکی برای ثبت شکایات از کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی متخلف است.

مردم و خریداران در تکمیل چرخه های نظارتی می توانند به ما کمک کنند.

اطلاعات نماد اعتماد الکترونیکی بر خلاف شایعات منتشر شده در فضای مجازی به هیچ وجه هک نشده است و تصاویر منتشر شده با اطلاعات نماد اعتماد الکترونیکی هیچ گونه تطابقی ندارد.

با اقدام بانک مرکزی و شبکه پرداخت بانکی در اجرای رمز یکبار مصرف (پویا)، آسیب های رمز دوم اینترنتی کاهش پیدا کرد و امنیت پرداخت ارتقای جدی یافت.

برای تامین امنیت هر چه بیشتر داده های شخصی مشتریان که نزد کسب و کارهای اینترنتی است، برنامه هایی در دست اقدام داریم.

هزینه های خرید اینترنتی کمتر از خرید حضوری لست، کاهش رفت و آمدها و آلودگی ها از دیگر اثرات آن است، فروش اینترنتی نه فقط در دوران کرونا بلکه برای همیشه باید حمایت شود.

نظام سفارش دهی b2bبیشتر از طریق شبکه های ارتباطی خودشان و مذاکرات رو در رو هست و کمتر در حوزه و قالب خرید و فروش اینترنتی جای می گیرند.

روی موضوع حضور b2bها در جشنواره های فروش اینترنتی کار می کنیم و این موضوع را برای جشنواره های آتی مورد بررسی و واکاوی قرار خواهیم داد.

دستورالعمل بهداشتی برای جشنواره فروش بهاره با همکاری وزارت بهداشت تدوین و ابلاغ شد.

الزامات بهداشتی فروشگاه های اینترنتی برای حضور در جشنواره نگهداری، بسته بندی، حمل و تحویل سفارشات بوده است.

پایشگری سیستمی و انتشار سوابق کسب و کارهای دارای نماد در پاسخگویی به شکایات را برای افزایش اعتماد خریداران به کسب و کارهای اینترنتی را در دستور کار قرار دادیم.

می خواهیم یک بیمه یا صندوق ضمانت برای نماد اعتماد الکترونیکی در نظر بگیریم که این برنامه را برای جبران خسارات احتمالی در دستور کار داریم.

نظارت بر حقوق مصرف کنندگان در کنار راه اندازی این بیمه یا صندوق می تواند وضعیت اعتماد مردم به خرید و فروش اینترنتی را ارتقا دهد.

از ۱۶ فروردین ماه دور دوم جشنواره فروش اینترنتی شروع شده است،میزان تخفیف های برخی صنوف بزودی اعلام می شود.

برای عضویت کسب و کارها در جشنواره شرایطی از جمله داشتن پروانه فعالیت کسب و کار مجازی و نماد اعتماد الکترونیکی از آن جمله است، ارسال رایگان خرید بالای ۱۰۰ هزار تومان هم از دیگر شرایط است.

الزامات بهداشتی فروشگاههای اینترنتی در نگهداری، فروش و تحویل سفارشات تدوین شده است و همچنین الزاماتی برای این فروشگاه در عرضه اقلام بهداشتی مقابله با کرونا لحاظ شده است.

لحاظ کردن اعتبار مالیاتی برای کسب و کارها و فروشگاه ها مشوقی برای ورود آنها به فضای خرید و فروش اینترنتی است.

چشم انداز ما برای جشنواره، بستری بلند مدت است، برای دوران پسا کرونا هم برنامه داریم.

کسب و کارهای آفلاین خود می توانند فروشگاه آنلاین داشته باشند و محصولات خود را در سایت خود به مشتریانش عرضه کند.

در شرایط فعلی که با رکورد فعالیت تاکسی ها مواجهیم، تاکسی ها با مجوز وزارت بهداشت می توانند حمل بار داشته باشند که اهتمام به این موضوع در حوزه لجستیک خریدهای اینترنتی قابل توجه است.

از شرکت پست خواستیم میزان تخفیف های خود را در این شرایط از ۲۰ درصد بیشتر کند تا در حوزه حمل و لجستیک خریدهای اینترنتی تسهیل ایجاد شود.

پایان

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x