سیر همدان - جشنواره سیر همدان؛ سکوی پرتابی برای برندسازی جهانی

جشنواره سیر همدان؛ سکوی پرتابی برای برندسازی جهانی

برگزاری جشنواره ملی سیر و موسیر در همدان، علاوه بر معرفی این محصول باکیفیت، گامی مهم در جهت برندسازی سیر همدان در سطح جهانی است. مسئولان امیدوارند با برگزاری هر ساله این جشنواره، سیر همدان به عنوان یک محصول ممتاز در جهان شناخته شود.

دنیای برند، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان صبح چهارشنبه در کارگروه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی سیر و موسیر اظهار کرد: ثبت جهانی سیر فرصت خوبی برای توسعه کشاورزی و یک برند جهانی برای همدان است که با همکاری دستگاه‌های متولی باید تحولات خوبی در تولید و صادرات سیر به وجود آید.

اسدالله ربانی‌مهر افزود: همدان قطب تولید سیر در کشور است و سیر همدان یکی از سه سیر برتر دنیاست که باید از این فرصت در جهت توسعه اقتصادی استفاده کرد و در جهت برندینگ و صادرات سیر استفاده کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: برگزاری جشنواره ملی سیر و موسیر در تقویم رویدادهای فرهنگی کشور در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ثبت شده و فرصت خوبی برای معرفی سیر و موسیر همدان است که باید هر سال با کیفیت بهتری از گذشته برگزار شود و اطلاع رسانی مناسب در سطح گسترده انجام شود و از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان یادآورشد: جشنواره هر ساله با مشارکت مردم و تلاش دهیاری و شورای اسلامی روستای سولان و کشاورزان برگزار می‌شود و استقبال خوبی از این جشنواره به عمل می‌آید.

گفتنی است، جشنواره ملی سیر و موسیر امسال ۳۰ و ۳۱ مهرماه هم‌زمان با میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) در روستای سولان برگزار می‌شود.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *