WhatsApp Image 2019 10 06 at 14.15.42 660x330 - جدال برندهای دیزنی و نتفلیکس

جدال برندهای دیزنی و نتفلیکس

دیزنی تبلیغات نتفلیکس را در تمام شبکه های تلویزیونی خود ممنوع اعلام کرد. شبکه های ABC ، Freeform و FX که متعلق به دیزنی هستند از جمله شبکه هایی اند که مشمول ممنوعیت در پخش تبلیغات نتفلیکس می باشند.

پایگاه خبری دنیای برند – به نقل از theverge، تصمیم برای متوقف کردن اجرای تبلیغات نتفلیکس بخاطر رابطه نافرجام میان این دو برند بوده است. در نتیجه دیزنی دیگر نتفلیکس روی پلتفرمش تبلیغ نمی کند. بنابراین، از آن طرف هم دیزنی برای تبلیغ فیلم ها، برنامه های تلویزیونی، سرویس های جدید و دیزنی پلاس، دیگر نمی تواند روی نتفلیکس حساب کند. شرکت های دیگری مانند Amazon ، Comcast و Apple که خدمات پخش خود را دارند اما روابط گسترده تری با دیزنی دارند، تحت تأثیر این ممنوعیت قرار نگرفته اند. اما از آنجا که قرار است سرویس های پخش بیشتری وارد جهان شوند، از جمله رقابت اپل، وارنر مدیا و NBCUniversal، دیزنی در حال ارزیابی مجدد سیاست های خود است.

5d13c637e3ecba0e4b7d6e65 1 300x150 - جدال برندهای دیزنی و نتفلیکس

سخنگوی دیزنی گفته است: کسب و کارهایی که مستقیم با مشتری در تعامل هستند، گسترش یافته اند و بسیاری از متقاضیان بیشتر به دنبال تبلیغ در تلویزیون های سنتی و تمام شبکه های نمایشی ما هستند. با اینکه تصمیم اولیه کاملا بر اساس تبلیغات بود، ما استراتژی خود را برای بازتاب روابط جامع تجاری که با بسیاری از این شرکت ها داریم، مجددا ارزیابی کردیم، زیرا تعامل مستقیم با مشتری یک فاکتور مهم است.

برای شبکه های تلویزیونی امری غیرمعمول نیست که از قبول تبلیغات رقیبان خود سرباز زنند. اما شبکه های که در حوزه پخش فعال هستند، معمولاً تبلیغات را برای سرویس هایی نمایشی مانند نتفلیکس و Amazon Prime Video انجام می دهند.

در خصوص رقابت در حوزه رسانه های پخش و نمایش، ممنوعیت تبلیغات نتفلیکس، تازه ترین چالشی است که دیزنی با آن روبرو شده است. این برند همچنین بخاطر درگیری ها و جدالی که بر سر تبلیغات دارد، در نظر ندارد که دسترسی سرویس دیزنی پلاس که پتانسیل بسیاری نیز دارد را به فایر تی وی آمازون بدهد. اگر این اتفاق بیفتد، با توجه به اینکه فایر تی وی آمازون دومین سرویس پخش کننده اپلیکشین های نمایشی است، در راه اندازی سرویس دیزنی پلاس ضربه بزرگی به دیزنی وارد می شود. با اینکه هنوز وقت است که در تاریخ ۱۲ نوامبر دیزنی به توافقی در این باره برسد، اما فضای پر تنش روابط میان این برندها مشهود است.

همچنین ببینید

پلتفرم ایکس

مهلت دادگاه عالی برزیل به پلتفرم ایکس

ک دادگاه عالی در برزیل تا روز جمعه به پلتفرم ایکس مهلت داده توضیح دهد چرا به طور کامل از دستورات برای مسدودسازی برخی حساب های کاربری پیروی نکرده است.