22a95504 5a4e 426a b9d9 3f82ea114031 660x330 - جلسه معارفه سرپرست جدید سازمان توسعه تجارت ایران

جلسه معارفه سرپرست جدید سازمان توسعه تجارت ایران

سرپرست جدید سازمان توسعه تجارت ایران، آقای مدرس خیابانی جایگاه سازمان توسعه تجارت ایران در سیاست گذاری صادرات را ممتاز توصیف کرد.

پایگاه خبری دنیای برند – به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در جلسه معارفه سرپرست جدید سازمان توسعه تجارت ایران که با حضور مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، کلاهدوزان، بازرس ویژه وزیر، خانم فقیه نصیری،رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و زادبوم، سرپرست جدید سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، مدرس خیابانی جایگاه سازمان توسعه تجارت ایران در سیاست گذاری صادرات را ممتاز توصیف کرد.

حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر در امور بازرگانی، ضمن قدردانی از زحمات محمدرضا مودودی، سرپرست پیشین سازمان، حضور زادبوم به عنوان سرپرست جدید سازمان را نویدبخش اتفاقات خجسته در صادرات کشور دانست و اظهار داشت: در شرایط حال حاضر کشور، اولویت پس از تنظیم بازار، صادرات است، بنابراین، تنظیم بازار به هیچ وجه نباید سبب کندی در حرکت تولید و صادرات گردد.

جنگ تحریمی

وی افزود: نابرابری در جنگ تحریمی همانند جنگ تحمیلی است و در این نبرد، صادرکنندگان خط شکن هستند، در این راستا و با همکاری موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، بخشنامه ها و آیین نامه های مخل فرآیند صادرات را شناسایی و پس از بررسی آنها را حذف خواهیم کرد.

هدف گذاری برای فعالیت ها

مدرس خیابانی، با تاکید بر جایگاه ممتاز سازمان توسعه تجارت ایران در سیاست گذاری صادرات، بیان کرد: سازمان با فعال تر کردن و هدف گذاری برای فعالیت میزهای کالایی و کشوری، تنوع بخشی در کالا، کشور و بنگاه های صادراتی و تعریف کارکرد رایزنان بازرگانی با در نظر گرفتن سنجش ظرفیت های صادراتی کشور و رصد رفتار رقبا، افق های جدیدی پیش روی صادرات ترسیم کند.

افزایش حجم و تنوع در سال ۹۸

قائم مقام وزیر در امور بازرگانی با تاکید بر پیشگام بودن سازمان توسعه تجارت ایران در امر صادرات، گفت: پیشنهاد می کنیم ستاد یا کارگروهی در حوزه صادرات، متناظر با شورای عالی صادرات غیرنفتی تشکیل و به صورت هفتگی در سازمان برگزار شود به گونه ای که در جمع بندی سال ۹۸ شاهد افزایش حجم و تنوع در بخش های کالایی، کشوری و بنگاه های صادراتی باشیم.

وی بر استفاده از نیرو و ظرفیت استانها، با اولویت قرار دادن استانهای مرزی و استانهای صادرات محور تاکید کرد و افزود: این سازمان با بهره گیری از توان و دانش نیروهای خود و همچنین انتقال بخشی از وظایف میزهای کالایی و کشوری به استانها، باید دروازه های بازارهای جدید را به روی تولیدات ایرانی بگشاید.

 در ادامه این نشست، حمید زادبوم، سرپرست سازمان ، با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی در شرایط ویژه جنگ اقتصادی اظهار داشت: افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی به ۱۵ کشور همسایه و کشورهای هند و چین، مشارکت در توانمندسازی بنگاه های صادراتی، گسترش تهاتر، طراحی، اجرا و پایش بسته حمایت از توسعه صادرات و تعریف کارکرد نوین برای رایزنان بازرگانی  از اهم برنامه های سازمان توسعه تجارت ایران در سال جاری است.

وی با مهم توصیف کردن شفاف سازی اطلاعات در سازمان ، افزود: سازمان، به عنوان متولی و هماهنگ کننده تجارت خارجی کشور، نوک پیکان جنگ اقتصادی است و باید بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری به گونه ای به وظایف خود عمل کنیم که بتوانیم درب چاه های نفت را ببندیم و اقتصاد کشور را بر مبنای صادرات غیرنفتی بنا نهیم.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.