کتاب جایگاه سازی برند

جایگاه سازی برند

نویسنده: دکتر ال رایس-جک تروت 
مترجم: دکتر عظیم فضلی پور 
شابک 
۹۷۸-۶۰۰-۹۷۱۶۵-۳-۱ 

با مقدمه:دکتر فیلیپ کاتلر

تکینیک های کاربردی تسخیر ذهن مشتری
برخی از موضوعات مطرح شده در این کتاب:
جایگاه سازی بر محصول اثر گذار است. تصمیم آگاهانه ولوو برای ایمن سازی خودرو ها ،برند ولوو را در زمینه ((ایمنی)) به خوبی جا انداخت.در این فرآیند ،شرکت کوچک سوئدی به برند قدرتمند خودرو در سطح جهان مبدل شد:تا آنجا که وقتی فورد خواست آن را بخرد ،ولوو توانست از او بهای سنگینی راطلب کند.

جایگاه سازی بر قیمت محصول اثر گذار است .تصمیم آگاهانه هاگنداز برایمعرفی مجموعه ای بستنی گران قیمت توانست موقعیت ((ممتاز)) بستنی را برای این برند جا بیندازد و آن را جزو موفقیت های به یاد ماندنی بازاریابی در دهه های گذشته قرار دهد. آنچه هاگنداز در سطح بالا انجام داد .برندهایی مثل والمارت و خطوط هوایی جنوب غرب نیز در سطحی پایین تر انجام دادند.

جایگاه سازی بر محل فروش محصول اثر گذار است. هنز که برند پیشروی جوراب شلواری در فروشگاه های زنجیرهای را در اختیار دارد ،نوعی جوراب شلواری فقط برای توزیع در سوپرمارکت ها تولید کرد و آنرا لگز نامید که در بسته بندی تخم مرغ مانندی عرضه می شد .جا انداختن جوراب شلواری سوپر مارکتی، برند لگز را با موفقیت عظیمی روبرو کرد و سرانجام آنرا به پر فروش ترین برند جوراب شلواری در کشور مبدل کرد.

همچنین ببینید

کتاب نوسازی برند

نوسازی برند

نویسنده: لری‌لایت و جون‌کیدون مترجم: دکتر عظیم فضلی پور هدف این کتاب به اشتراک گذاشتن …