مالکیت فکری

ثبت ۵۶ محصول صادراتی ایران در سازمان جهانی مالکیت فکری(WIPO)

مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صمت اعلام کرد: تاکنون ۵۶ محصول صادراتی ایران در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت جهانی رسیده است که از جمله آن می‌توان به زعفران، پسته، خرما، خاویار،۲۹ منطقه فرش دستباف، سنگ مرمر، گچ ایران و….. اشاره کرد.

پایگاه خبری دنیای برند، سید مهدی میرصالحی در نشست خبری برات قبادیان «معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت» با بیان این مطلب افزود: پیاده سازی و اجرای مصوبه هیئت دولت در خصوص دستورالعمل درج کد ثبت بین المللی با استفاده از بارکد QR بر روی محصولات و کالاهای صادراتی ثبت شده در سازمان جهانی مالکیت فکری(WIPO) در سیستم بین المللی GS1 با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان توسعه تجارت و مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات را در دستور کار داریم و دنبال می کنیم.

وی در خصوص اهداف این طرح نیز بیان کرد: حفظ اصالت و نام ایران در محصولات صادراتی و حفظ حقوق مالکیت فکری جایگاه اقتصادی و تجاری محصولات صادراتی ایران در بازارهای بین المللی از عمده اهداف این طرح می باشد.

مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی، جلوگیری از خام فروشی و فله فروشی و تشویق تولیدکنندگان به فرآوری و بسته بندی و در نتیجه ارتقای ارزش افزوده محصولات را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

میرصالحی حمایت از تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات، طرح های صنعتی و استارتاپ ها را به عنوان شاخص اصلی رشد و پیشرفت صنعتی از دیگر برنامه های عملیاتی دفتر حمایت از مالکیت صنعتی در سال ۱۳۹۹ دانست.

همکاری و نظارت بر عملکرد یونیدو در دستور کار است

وی همچنین همکاری و نظارت بر عملکرد سازمان توسعه صنعتی ملل متحد( یونیدو) به عنوان مرجع ملی یونیدو در ایران را از دیگر برنامه های این دفتر اعلام کرد و گفت: یونیدو در ایران پروژه های مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان به ادامه پروژه توسعه زنجیره ارزش ماهی‌های تن در چابهار با کمک دولت ژاپن و پیگیری تحویل و نصب تجهیزات مربوط به امحای پسماندهای بیماری کرونا در چند بیمارستان کشور با همکاری وزارت بهداشت و درمان و همچنین اجرای پروژه نوسازی و بازسازی کمپ های مهاجرین اشاره کرد.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

رونمایی برند هوآوی

رونمایی برند هوآوی از سری جدید گوشی‌های هوشمند

همانطور که گزارش شده است، هوآوی برند P را برای گوشی های پرچمدار خود کنار گذاشته است و ساعاتی پیش پرچمداران سری Pura 70 هوآوی به طور رسمی معرفی شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *