تیک تاک چینی

«تیک تاک» تصمیم ترامپ را در دادگاه به چالش می‌کشد

برند چینی «تیک تاک» اعلام کرد که تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت این اپلیکیشن این برند را از نظر حقوقی به چالش می کشد.

پایگاه خبری دنیای برند، رئیس جمهوری ایالات متحده اپلیکیشن «تیک تاک» را به جاسوسی به نفع چین متهم کرده است. شرکت «بایت دنس» که مالک اپلیکیشن «تیک تاک» است در نظر دارد روز دوشنبه رسما علیه تصمیم دونالد ترامپ به دادگاه شکایت کند.

دونالد ترامپ روز ۱۴ اوت (۲۴ مرداد) فرمانی اجرایی امضاء کرد که براساس آن «بایت دنس» ۹۰ روز برای فروش یا واگذاری اپلیکیشن «تیک تاک» در آمریکا مهلت دارد. رئیس جمهوری ایالات متحده پیش از آن در روز ششم اوت (۱۶ مرداد) نیز در فرمانی اجرایی هرگونه معامله با «بایت دنس» را پس از ۴۵ روز ممنوع کرده بود.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

این تصمیم ها در حالی اتخاذ شد که تنش تجاری و سیاسی بین واشنگتن و پکن در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ افزایش یافته است.

محبوبیت اپلیکیشن «تیک تاک» که کاربران از آن برای به اشتراک گذاشتن ویدئوهای کوتاه استفاده می کنند طی یک سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است. «تیک تاک» ماه آوریل (فروردین اردیبهشت) اعلام کرده بود که کاربران تنها طی سه ماهه اول سال جاری میلادی ۳۱۵ میلیون بار این اپلیکیشن را نصب کرده اند.

همچنین ببینید

پلتفرم ایکس

مهلت دادگاه عالی برزیل به پلتفرم ایکس

ک دادگاه عالی در برزیل تا روز جمعه به پلتفرم ایکس مهلت داده توضیح دهد چرا به طور کامل از دستورات برای مسدودسازی برخی حساب های کاربری پیروی نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *