تیک تاک

تیک تاک از دولت آمریکا شکایت کرد

تیک تاک با کشاندن جنگ ژئوپلیتیکی بر سر فناوری و تجارت به دادگاههای آمریکا، از یک قاضی فدرال درخواست کرد مانع اجرای ممنوعیت دولت ترامپ علیه این شبکه اجتماعی شود.

پایگاه خبری دنیای برند، تیک تاک و شرکت چینی بایت دنس که مالک تیک تاک است، در دادگاه فدرالی در لس آنجلس فرمان ششم اوت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که مبادلات تجاری شهروندان آمریکایی با تیک تاک را ممنوع می کند، به چالش کشیدند. ترامپ اعلام کرده که تیک تاک یک ریسک امنیتی برای کاربران است. این برند اعلام کرده که تصمیمات رییس جمهور آمریکا به دلایل سیاسی بوده و خلاف قانون اساسی و ناقض حقوق برخورداری از یک رفتار منصفانه است.

تیک تاک اعلام کرده که فرمان اجرایی ترامپ جامعه آنلاینی که میلیونها آمریکایی از آن برای ابراز خود، اشتراک گذاری ویدیو و ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند را نابود می کند.

بیشتر بخوانید:

«تیک تاک» تصمیم ترامپ را در دادگاه به چالش می‌کشد

اگرچه این فرمان به این زودی اجرا نمی شود اما باعث اوج گیری تنشها میان آمریکا و چین شده و پکن دولت ترامپ را متهم کرده چین را برای گرفتن امتیازات سیاسی هدف گرفته است. تیک تاک اصرار دارد که هیچ تهدید امنیتی ایجاد نمی کند.

کاخ سفید در ۱۴ اوت فرمان دومی صادر کرد که با استناد به قانون امنیت ملی، شرکت بایت دنس را وادار می کند داراییهای آمریکایی خود را به فروش رساند. این فرمان بر مبنای تحقیقات کمیته سرمایه گذاران خارجی در آمریکا است. تصمیمات این کمیسیون که تحت نظارت وزارت خزانه داری فعالیت می کند غیرممکن است در دادگاه لغو شود.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

این شکایت در راستای تشدید کمپین ترامپ علیه چین با هدف کمک به پیروزی مجددش در انتخابات ریاست جمهوری صورت می گیرد اگرچه به قیمت نارضایتی میلیونها کاربر جوان تیک تاک تمام می شود. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در راستای برنامه “شبکه پاک” برای جلوگیری از دسترسی مقامات چینی به اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی، از شرکتهایی آمریکایی خواسته است اپلیکیشنهای چینی را از فروشگاههای برنامه خود حذف کنند.

برند مایکروسافت و برند اوراکل در میان شرکتهایی هستند که برای خرید فعالیتهای آمریکایی تیک تاک ابراز علاقه کرده اند.

بیتشر بخوانید:

رقابت دو برند مایکروسافت و توئیتر برای خرید تیک تاک

بر اساس گزارش بلومبرگ، ترامپ تهدید کرده است شهروندان یا هر شرکت آمریکایی که با تیک تاک یا اپلیکیشن پیام رسان چینی وی چت مبادله کنند، مجازات خواهند شد. گروهی از کاربران وی چت روز جمعه در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو شکایت و اعلام کردند ممنوعیت ترامپ علیه وی چت، نقض حقوق آنها برای آزادی بیان و برخورد منصفانه است زیرا به رفتار خاصی که باعث این ممنوعیت شده، اشاره ای نکرده است.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x