4ce402f1 8d0a 43d9 a1bc b67a3026834b 660x330 - مردم دنبال تولید و محصول خوب و با کیفیت هستند

مردم دنبال تولید و محصول خوب و با کیفیت هستند

تولید کننده باید اول از همه، خودش حامی محصول و بازار خودش باشد، بدین معنا که باید توانایی و دانش تولید با کیفیت را داشته باشد و همچنین بازار و هدف را بشناسد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند – در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم علیرضا مناقبی، عضو هیات مدیره مجمع واردات ، در خصوص بیراهه رفتن تسهیلات تولید اظهار داشت: امروز اگر تولیدات ما با مشکل مواجه شده، برای این است که افرادی در راه تولید حرکت کرده اند که نتوانسته اند تولید با کیفیت را به صورتی انجام دهند که هزینه آن، به صرفه باشد.

یا اینکه برخی از این افراد دنبال منافع، تسهیلات و اسم تولید بودند، نقاب تولید را نیاز داشته اند. تولیدکننده واقعی نبوده اند. بهمین جهت دائما درخواست کننده و طلبکار از دولت بوده اند که عاقبتش همین گره کور در تولید است.

وی افزود: واقعیت این است که تولید کننده باید اول از همه، خودش حامی محصول و بازار خودش باشد، بدین معنا که باید توانایی و دانش تولید با کیفیت را داشته باشد و همچنین بازار و هدف را بشناسد و بتواند محصول رقابتی تولید کند.

وی با تاکید بر بیراهه رفتن تسهیلات تولید، اضافه کرد: از دیدگاه من یک تولید کننده باید، مولد و پویا باشد. متاسفانه تولید کنندگان امکانات و تسهیلاتی که از سوی دولت برای تولید در اختیار آنها گذاشته شده را دریافت می کنند ولی آن را به سمت و سوی دیگر می برند و امروز که با مشکلات متعدد مواجه شده اند، توقع حمایت بیش از حد از دولت دارند.

تولید کننده خوب

مناقبی افزود: در دنیای امروز، فقط تولیدکننده ای می تواند سرپا بایستد که همه پارامترهای تولید را رعایت می کند و محصولات تولیدی اش منافع مصرف کننده و سلیقه اش را تامین کند. این تولیدکننده، تشنه تسهیلات نیست، بلکه دنبال تامین نیاز بازار است.

وی ادامه داد: مردم دنبال کالای خوب و با کیفیت هستند، فرقی نمی کند که ایرانی باشد یا خارجی، تولید باید خودش زبان گویا باشد، با بخشنامه و دستورالعمل نمی توان مردم را وادار به خرید یک کالای بی کیفیت کرد.

مناقبی اضافه کرد: عده ای می گویند تولید منفعت ندارد، ولی به تولید ادامه می دهند. واقعا چه دلیلی برای ادامه تولید بدون صرفه اقتصادی دارند. دلیل این حرف ها، این است که این افراد دنبال تولید واقعی نیستند، بلکه منافعشان در گرو تسهیلات اختصاص یافته به تولید است. به صرف اینکه پروانه یا موافقت اصولی گرفتند، منافع ایشان تامین می شود.

همچنین ببینید

بانک رفاه کارگران

افزایش سقف تراکنش های بانکی بانک رفاه کارگران

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال در هر روز افزایش یافت.