63069954 660x330 - توصیه رئیس سازمان فضایی به رئیس‌جمهور آینده، جابجایی میدان مغناطیسی خورشید و سایر اخبار مهم روز

توصیه رئیس سازمان فضایی به رئیس‌جمهور آینده، جابجایی میدان مغناطیسی خورشید و سایر اخبار مهم روز

علم و فناوری ایران و جهان و در روزی که گذشت حاوی اخبار مختلفی بود که در بسته خبری امروز به مرور آنها می‌پردازیم.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، اخبار متفاوتی از دنیای علم و فناوری در ایران و جهان، امروز یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ به جهان مخابره شد.

از توصیه رئیس سازمان فضایی ایران به رئیس جمهور آینده ایران و ساخت ربات خودران پایش انفرادی طیور در مرغداری‌ها گرفته تا جابجایی قریب الوقوع قطب‌های میدان مغناطیسی خورشید، گام بزرگ خورشید مصنوعی چین در تحقق انرژی پاک مادام‌العمر و تشدید میگرن بر اثر گرما، همگی از جمله خبرهای مهم و خواندنی امروز بودند که در ادامه به صورت خلاصه به مرور آنها می‌پردازیم.

گفتنی است که شما مخابان ارجمند با کلیک بر روی تیتر هر خبر که به رنگ آبی درآمده است، می‌توانید به محتوای آن دسترسی یابید.

میدان مغناطیسی خورشید در حال جابجایی است

ستاره شناسان می‌گویند میدان مغناطیسی خورشید در حال چرخش و جابجایی است و این امر موجب محافظت از زمین در برابر پرتوهای کیهانی می‌شود.

خورشید مصنوعی چین به میدان مغناطیسی دست یافت

برای نخستین بار خورشید مصنوعی چین به میدان مغناطیسی در همجوشی هسته‌ای دست یافت که پیشرفتی بزرگ به سوی همجوشی هسته‌ای کنترل شده است؛ فرآیندی که شامل ترکیب هسته‌های اتمی برای آزادسازی مقادیر زیادی انرژی است.

۲۰۰ میلیون سال طول کشید تا زمین اکسیژن‌دار شود

دانشمندان به تازگی دریافته‌اند که ۲۰۰ میلیون سال طول کشیده است تا اکسیژن به بخشی دائمی از جو زمین تبدیل شود و در نیمه اول تشکیل زمین، جو و اقیانوس‌های آن تا حد زیادی فاقد این عنصر بوده‌اند.

پهپاد و هوش مصنوعی در تعقیب پشه‌ها!

در جنگل‌های آمازون واقع در پرو، بیماری‌های استوایی خطر فزاینده‌ای را ایجاد می‌کنند و دانشمندان به فناوری‌های پیشرفته، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین و هوش مصنوعی روی آورده‌اند تا سعی کنند قبل از شروع شیوع بیماری‌ آن را متوقف کنند.

گرما میگرن را تشدید می‌کند

پژوهشگران آمریکایی در یک پژوهش جدید به این نتیجه رسیده‌اند که بالا رفتن دما می‌تواند یک عامل مهم در افزایش احتمال حملات میگرنی باشد.

مشاهده اثرات زهر مار روی انسان به کمک زیست تراشه‌ برای نخستین بار

مدل آزمایشگاهی رگ‌های خونی انسان که روی تراشه پرورش می‌یابند، اطلاعات دقیقی را از اثرات زهر مار ارائه می‌دهند و می‌توانند به توسعه پادزهرهای جدید کمک کنند.

موشک پیر ژاپن در دام شکارچی زباله‌های فضایی!

ماهواره «آدراس-جی» که برای نزدیک شدن به زباله‌های مداری غیر قابل کنترل طراحی شده، با موفقیت از مرحله بالایی یک موشک بازنشسته ژاپنی عکس گرفته است.

رئیس سازمان فضایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا تاکید کرد؛ رئیس‌جمهور آینده باید صنعت فضایی را رونق دهد تا اتفاقات بهتری در دولت چهاردهم رقم بخورد

رئیس سازمان فضایی ایران توفیقات ۳ سال اخیر کشور در حوزه صنعت فضایی را مرهون پیگیری‌های رئیس‌جمهور شهید دانست و گفت: فناوری فضایی و سایر حوزه‌های فناوری در کشور نیاز به توجه دارند و دولت آینده با پیگیری‌هایی که دارد، می‌تواند زمینه شتاب توسعه فناوری‌ها را فراهم کند.

تمهیدات معاونت علمی در کاربردی شدن فناوری «بیم»در صنعت ساختمان/مشارکت دانش‌بنیان‌ها در پروژه‌ها

مدیر برنامه ملی صنعتی‌سازی ساختمان ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان معاونت علمی،‌ فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، کاهش هزینه‌های صنعتی‌سازی ساخت سازه‌ها و بهینه‌سازی آنها را از مزایای کاربرد فناوری نوظهور BIM در صنعت عمران نام برد و گفت: ما با ایجاد کنسرسیومی از پیمانکاران، زمینه‌ای را فراهم کردیم که شرکت‌های پیمانکار از این فناوری نوظهور در اجرای پروژه‌های خود استفاده کنند.

ساخت یونیت قابل حمل دندانپزشکی برای توانخواهان حرکتی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان یونیت قابل حمل دندانپزشکی برای درمان‌های مربوط به جانبازان، معلولان و سالمندانی که مشکل حرکتی دارند، به تولید رسانده است.

اعطای اولین دوره جایزه روستا آزاد در مهر سال جاری

عضو شورای سیاستگذاری جایزه روستا آزاد اعلام کرد: جایزه روستاآزاد در روز ۱۹ مهرماه در ۴ محور اعطا می‌شود.

ساخت ربات خودران پایش انفرادی طیور در مرغداری‌ها

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با طراحی و ساخت ربات خودران پایش انفرادی در مرغداری‌ها کمک شایانی در تحول آفرینی این فناوری در تمامی حوزه‌های نیازمند پایش، شناسایی، تشخیص، کنترل بیماری و سلامت گله کرده است.

پایان

همچنین ببینید

63079234 310x165 - این ربات دوست افراد مبتلا به «ADHD» است

این ربات دوست افراد مبتلا به «ADHD» است

افراد بزرگسال مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) می‌دانند که این بیماری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *