Img20240124114154245 650x330 - تورم تولیدکننده بخش‌ خدمات به 43.4 درصد رسید

تورم تولیدکننده بخش‌ خدمات به ۴۳.۴ درصد رسید

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در شهریورماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در ۱۲ ماه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳.۴ درصد است.

مرکز آمار ایران، گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در شهریورماه را منتشر کرد.

شاخص قیمت کل

بر اساس این گزارش، در شهریورماه ۱۴۰۳، شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات ۱۲۲۲ است که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۲.۳ درصد، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۹ درصد و در ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ۴۳.۴ درصد افزایش داشته است.

تورم ماهانه

در شهریورماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۲.۳ درصد است؛ به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در شهریورماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه قبل، ۲.۳ درصد افزایش دارد.

در این ماه بیش‌ترین تورم ماهانه با ۳۲.۲ درصد مربوط به گروه «آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» و کمترین تورم ماهانه با ۰.۵ درصد مربوط به گروه «فعالیت‌های بیمه» است.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - تورم تولیدکننده بخش‌ خدمات به 43.4 درصد رسید

تورم نقطه به نقطه

در شهریورماه ۱۴۰۳ درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۹ درصد است؛ به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در شهریورماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۹ درصد افزایش دارد.

در این ماه بیش‌ترین تورم نقطه به نقطه با ۷۲.۶ درصد مربوط به گروه «آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» و کمترین تورم نقطه به نقطه با ۲۶.۷ درصد مربوط به گروه «اطلاعات و ارتباطات» است.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - تورم تولیدکننده بخش‌ خدمات به 43.4 درصد رسید

تورم سالانه

در شهریورماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در ۱۲ ماه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳.۴ درصد است؛ به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در ۱۲ ماه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳.۴ درصد افزایش دارد.

در این ماه بیش‌ترین تورم سالانه با ۵۵.۰ درصد مربوط به گروه «فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا» و کمترین تورم سالانه با ۲۳.۲ درصد مربوط به گروه «اطلاعات و ارتباطات» است.

8fVzVPziJLsrsAAAAASUVORK5CYII= - تورم تولیدکننده بخش‌ خدمات به 43.4 درصد رسید

گزارش کامل شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در شهریورماه را اینجا بخوانید.

منبع: اتاق ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *