156756512 660x330 - توانایی برخی از صنعتگران چهارمحال و بختیاری به یک بِرنَد تبدیل شده است

توانایی برخی از صنعتگران چهارمحال و بختیاری به یک بِرنَد تبدیل شده است

اقبال عباسی شامگاه سه‌شنبه در شورای مهارت چهارمحال و بختیاری که با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، تاکید کرد:امروز می‌توان جوشکاران هفشجانی را به عنوان بِرنَد و معیار صنعت جوش ایران معرفی کرد.

پایگاه خبری دنیای برند به نقل ایرنا، به گفته وی، این صنعتگران به قدری در چهارمحال و بختیاری از توانایی بالایی برخوردارند که یک دختر ۱۱ ساله توانسته است در صنعت جوشکاری آرگون نیز توانایی خود را نشان دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت بسیار بالای این استان به خصوص مردم هفشجان در صنعت جوش اظهار داشت: در ظرافت هنر صنعت جوش خانم‌ها می‌توانند حتی قوی‌تر از آقایان نیز حرکت و فعالیت کنند.

عباسی تاکید کرد: برای توسعه صنعت جوش در چهارمحال و بختیاری باید تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی به فعالان این حوزه پرداخت شود.

وی افزود: تعریف رشته‌های دانشگاهی مرتبط با هنر صنعت جوش و تخصصی کردن آموزش‌های این رشته در مراکز فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، اکنون بسترهای لازم برای تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص در ابن استان موجود است.به همین منظور تربیت مهارتی نیروی انسانی کارگر، تکنسین، مهندس، دکتر و بالاتر در بخش‌های مختلف این استان وجود دارد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنایع تبدیلی و تکمیلی و کشاورزی از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است که نیازمند نیروی انسانی متخصص است.

عباسی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری بیشترین بستر اشتغال و نیروی انسانی را دارد اما همزمان جزو استان‌های پربیکار ایران است.

وی یادآور شد: تخصص نیروی انسانی تنها به داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی نیست نیاز به مهارت دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: نبود شغل، آسیب‌های اجتماعی بسیاری را در جامعه بدنبال دارد و به همین علت دولت ایجاد اشتغال را بعنوان یک وظیفه برای خود تعریف کرده است.

عباسی اظهار داشت: شاه کلید مقابله با بحث بیکاری در شرایط کنونی ارائه آموزش‌های مهارتی و تقویت آن مهارت‌ها با ارائه برنامه مناسب است.

وی هدف نهایی از توسعه مهارت را افزایش اشتغال پایدار در جامعه دانست و گفت: تعمیم آموزش به ویژه مهارت‌آموزی به بخش‌های بیشتری از جامعه ضروری بوده که این مهم در سند چشم‌انداز برنامه ششم توسعه کشور و همچنین در سند آمایش سرزمین چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تغییر فرهنگ کار در جامعه را ضروری اعلام و تاکید کرد: یکی از راه‌کارهای مهم برطرف کردن مشکل بیکاری در جامعه هدایت نخبگان دانشگاهی به سمت کارآفرینی است.

وی افزود: این امر امروزه با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان نهادینه شده است و با حضور سازمان فنی و حرفه‌ای در کنار دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، فضای مجازی، صاحبان تریبون‌ها و دانش این تغییر با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

عباسی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مستمر و درگیر با محیط کاری در توسعه مهارت و ارتقای بهره‌وری و توسعه همه جانبه جامعه اثرگذار است.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای حضور در بیستمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و نهمین کنفرانس مـلی آزمایش‌های غیرمخرب و تحت حمایت سیویلیک روز سه‌شنبه به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

بیستمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و نهمین کنفرانس مـلی آزمایش‌های غیرمخرب و تحت حمایت سیویلیک روز سه‌شنبه در دانشگاه شهرکرد آغاز شد.

زمان برگزاری بیستمین کنفرانس ملی جوش در دانشگاه شهرکرد دو روزه است.

شهر هفشجان در ۱۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است و بیش از ۲ هزار نفر از مردم این شهر در صنعت جوش فعالیت دارند.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.