برندسازی برای رسیدن به بازار جهانی

تنها نیم درصد بنگاه‌های ایران بزرگ و متوسط هستند/ضرورت برندسازی برای رسیدن به بازارهای جهانی

معاون وزیر کار در امور کارآفرینی:
تنها نیم درصد بنگاه‌های ایران بزرگ و متوسط هستند/ضرورت برندسازی برای رسیدن به بازارهای جهانی

 منصوری گفت: تنها نیم درصد بنگاه‌های ایران بزرگ و متوسط هستند و شرکت‌های بزرگ وظیفه اتصال کشور به بازارهای بین المللی را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی منصوری معاون وزیر کار در امور کارآفرینی و اشتغال در حاشیه اجلاس استراتژی‌های توسعه خدمات، تولیدات و صادرات برترین شرکت‌های ایرانی گفت: وقتی از صنعت صحبت می کنیم تنها منظور صنعت نیست و باید به خدمات آن هم توجه کرد.

منصوری در خصوص اینکه تنها نیم درصد بنگاه‌های ایران بزرگ و متوسط هستند، افزود: شرکت‌های بزرگ وظیفه اتصال کشور  با بازارهای بین المللی را برعهده دارند اما در کشور ما این نقش رنگ باخته است و شرکت‌های توسعه‌ای باید این نقش را احیا کنند.


معاون وزیر کار در امور کارآفرینی و اشتغال با تاکید بر اینکه ۹۶ درصد شرکت‌های ایرانی خرد هستند، تصریح کرد: ۲.۵ درصد شرکت‌های ایرانی کوچک هستند و در حال حاضر روند اتصال آن‌ها به بازار‌های بین المللی با چالش مواجه شده است. برای رفع مشکلات و دستیابی به بازار های بین المللی باید زنجیره برند در کشور ایجاد شود. متأسفانه مطالعات ما نشان می‌دهد که بنگاه‌های کوچک ایران متصل به هیچ کجا نیستند.

وی تصریح کرد: دولت باید از نقش منفعل خارج شود و ارتباط بین شرکت‌ها را ایجاد کند و این نقش توسعه‌ای برعهده دولت است. با استفاه از ظرفیت های مناطق آزاد می‌توان ذیل همان حکمرانی با حضور بخش خصوصی و با در اختیار قراردادن زمین و… شرکت‌ها را به سمت حضور در بازارهای جهانی سوق داد.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.