WhatsApp Image 2019 10 02 at 15.10.30 660x330 - تعلیق اپلیکیشن های فیسبوک

تعلیق اپلیکیشن های فیسبوک

فیسبوک به دلیل حریم خصوصی کاربران، به دنبال تحقیقات شرکت Cambridge Analytica، ده ها هزار اپلیکیشن در پلتفرمش را به حالت تعلیق درآورده است.

پایگاه خبری دنیای برند – به نقل از theguardian، چنین اقدامی از سوی فیسبوک، از نتایج تحقیقاتی می باشد که در چگونگی استفاده برنامه نویسان از داده ها در حال انجام است. پس از رسوایی که شرکت Cambridge Analytica در مارچ ۲۰۱۸ منتشر کرد، فیسبوک تصمیم به انجام چنین اقداماتی گرفت. اخبار حاکی از این است که اپلیکیشن های مشکل ساز، بیشتر از آنچه که تصور می شد در پلتفرم فیسبوک جای گرفته اند.

18587498 0 image a 17 1569008627589 300x180 - تعلیق اپلیکیشن های فیسبوک

رسوایی هایی که حاصل از نتایج تحقیقات شرکت Cambridge Analytica بود، از سواستفاده از اطلاعات پروفایل میلیون ها کاربر فیسبوک، در زمان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و ا نتخابات ۲۰۱۶ امریکا به منظور تأثیرگذاری و جهت دهی به عقاید، پرده برداری کرد. این اتفاق پیامد سیاسی و بازجویی در پی داشت که فیسبوک از سوی کمیسیون تجارت فدرال، در ژوئیه  ۲۰۱۹، ۵ میلیارد دلار جریمه شد. بر اساس  توافق نامه ای که آن زمان انجام شد، فیسبوک یک سری قوانین و مقررات جدیدی را وضع خواهد کرد تا توسعه دهندگان اپلیکیشن ها را آگاه سازد و آن ها را ملزم به رعایت خط مشی ها و گواهینامه سالانه نماید.

فیس بوک گفت: «توسعه دهندگان اپلیکشن ها هنوز بخش مهمی از اکوسیستم فیسبوک هستند. آنها کمک می کنند تا جهان ما اجتماعی تر و سرگرم کننده تر شود. اما مردم باید بدانند که ما از حریم خصوصی کاربرها محافظت می کنیم». فیس بوک در وبلاگ خود گفت، ده ها هزار اپلیکشنی که حذف شدند، فقط متعلق به ۴۰۰ توسعه دهنده است و میلیون ها مورد دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفته اند. این شرکت گفت، بررسی ها در حال انجام است و مشارکت کنندگان آن وکلا، بازرسان خارجی، متخصصان داده، مهندسین، متخصصان سیاست و تیم هایی در فیس بوک هستند.

 

کپی و استفاده از مطالب پایگاه خبری دنیای برند تنها با ذکر منبع امکان پذیر است.

همچنین ببینید

پلتفرم ایکس

مهلت دادگاه عالی برزیل به پلتفرم ایکس

ک دادگاه عالی در برزیل تا روز جمعه به پلتفرم ایکس مهلت داده توضیح دهد چرا به طور کامل از دستورات برای مسدودسازی برخی حساب های کاربری پیروی نکرده است.