برند تسلا

تسلا و ماسک از اتهامات تقلب در مورد فناوری خودران تبرئه شدند

دادگاه فدرال آمریکا، ادعای سهامداران تسلا علیه این شرکت و ایلان ماسک را رد کرد. سهامداران ادعا کرده بودند که تسلا و ماسک با اغراق در مورد اثربخشی و ایمنی فناوری خودران تسلا، قیمت سهام این شرکت را افزایش داده‌اند.

دنیای برند به نقل از رویترز، دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در سان فرانسیسکو، ادعای سهامداران علیه تسلا و ایلان ماسک را رد کرد. سهامداران ادعا کرده بودند که تسلا و ماسک با اغراق در مورد اثربخش بودن و ایمنی فناوری خودران تسلا، قیمت سهام این شرکت را افزایش داده‌اند.

قاضی آراسلی مارتینز-اولگین گفت که سهامداران نتوانسته‌اند ثابت کنند که تسلا و ماسک باید به دلیل وعده‌های دروغین مبنی بر نزدیک بودن به ارائه فناوری‌ای که ایمن‌تر از انسان‌ها رانندگی می‌کند، اما در واقع «با مشکلات ایمنی مواجه بود» و بی‌توجهی را تشویق می‌کرد، مسئول باشند.

خودروهای تسلا دارای نرم‌افزار «Autopilot» هستند که برای افزایش قابلیت‌های خودران طراحی شده است و این شرکت آپگریدهای نرم‌افزار «Full Self Driving» را فروخته است.

مارتینز-اولگین گفت که برخی از اظهارات مورد چالش تسلا و ماسک لزوماً نادرست نبودند، در حالی که برخی دیگر می‌توانستند به این دلیل که به انتظارات آینده برای فناوری اشاره داشتند، عذرخواهی شوند.

وی گفت که مدیریت «عملی» ماسک به این معنی نبود که او بیشتر از آنچه نشان می‌داد می‌دانست، در حالی که سود تقریباً ۳۴ میلیارد دلاری وی از فروش سهام تسلا در دوره کلاس فوریه ۲۰۱۳ تا فوریه ۲۰۲۳ نشان نمی‌داد که او در حال نقد کردن به هزینه سایر سهامداران بود.

سهامداران گفتند ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، حدود ۳۹.۴ میلیارد دلار از این فروش سهام درآمد کسب کرد که تقریباً برابر با تولید ناخالص داخلی ورمونت است.

وکلای سهامداران بلافاصله به درخواست‌های برای اظهار نظر پاسخ ندادند. تسلا نیز بلافاصله به درخواست‌های مشابه پاسخ نداد. قاضی این پرونده را بدون تعهد رد کرد، به این معنی که سهامداران می‌توانند آن را اصلاح کنند.

تسلا همچنان تحت بررسی توسط وزارت دادگستری ایالات متحده و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده قرار دارد، همچنین یک پرونده توسط اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا در مورد ادعاهای خودران آن وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *