EFC71F9C F6AF 4901 BD33 C2883519C027 600x330 - تبلیغات برندهای ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای یک دهم شد
تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در شبکه های ماهواره ای یک دهم شد

تبلیغات برندهای ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای یک دهم شد

به گزارش سامانه رصد ماهواره‌ای شبکه‌های فارسی زبان دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، پایش بیش از ۱۰۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان نشان می‌دهد تبلیغات غیرتکراری برندهای ایرانی در این شبکه‌ها نسبت به سال ۹۶ با کاهش ۹۰ درصدی روبرو بوده است.

پایگاه خبری دنیای برند، مقایسه آمارهای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ نشان می‌دهد، تبلیغات ۵۷ برند داخلی از سال ۱۳۹۶تاکنون به ۵ مورد و تبلیغات برندهای خارجی دارای نمایندگی در کشور نیز از ۳۰ به ۲ مورد کاهش یافته است. بیشترین این کاهش‌ها به ترتیب در گروه فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و خدمات روی داده که با توجه به اهمیت تکرار پخش و بازه‌های زمانی در شبانه روز، از اهمیت دوچندان برخوردار می‌شود.

دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی با هدف حفظ سرمایه‌های داخلی و جلوگیری از خروج سرمایه‌های مالی و انتقال آن‌ها به بازارهای خارجی هدف، موفق شد در راستای مقابله با کمپین‌های رسانه‌ای، تبلیغاتی و اقتصادی این شبکه‌‏ها در هم‌افزایی با مراجع ذی‌ربط و بر اساس منافع ملی کشور، با رصد بهنگام و همراهی صاحبان کالا و شرکت‌های داخلی، مجموعه اقدامات ایجابی را در راستای وظایف و ماموریت‌های محوله برای این تغییر رویکرد انجام دهد.

بر همین اساس، تغییر رویکرد صاحبان کالا  و خدمات داخلی از مراجعه به شبکه‌های برون ‏مرزی و ترغیب و تشویق آنان به تبلیغ در چارچوب سیاست ‏های اقتصاد مقاومتی در رسانه‌های داخلی از جمله این برنامه‌‏های ایجابی بوده که توانسته است بستر مناسبی برای پرهیز از تبلیغ در این شبکه‏‌ها فراهم نماید.

بر اساس جداول آماری ارائه شده، میزان تبلیغات کالاها و خدمات ایرانی و خارجی دارای نمایندگی در ایران که توسط شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان پخش می‌شوند، در ۴سال گذشته یک دهم شده است.

هم‌چنین بنابر آمار یاد شده، تبلیغات گروه‌های کالاییِ فرآورده‌های خوراکی – آشامیدنی و آرایشی – بهداشتی همچنان بیشترین تبلیغ را در بین گروه‌های موجود به خود اختصاص داده‌اند.

6EDF4188 DA83 4DFC B022 38B81CF00A6E 1024x278 - تبلیغات برندهای ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای یک دهم شد

4C3ED7D8 AA70 4EA6 AE16 8423AAB1D634 842x1024 - تبلیغات برندهای ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای یک دهم شد

 

پایان

 

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x