ایرانخودرو

تاکید مدیرعامل ایران‌خودرو بر افزایش سهم محصولات اتوماتیک

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان این‌که اقبال و توجه مشتریان به گیربکس اتوماتیک افزایش یافته، گفت: باید به گونه‌ای زیرساخت‌های لازم فراهم شود تا سهم ایران‌خودرو از محصولات اتوماتیک بازار افزایش یابد.

به گزارش دنیای برند به نقل از ایکوپرس- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از شرکت صنعتی نیرومحرکه بازدید کرد و در جریان آخرین پروژه‌های توسعه‌ای این مجموعه قرار گرفت.
علیمردان عظیمی ضمن ادای احترام به مقام شهید راه مقاومت، سیدحسن نصرالله، عنوان کرد: نیرومحرکه از جمله شرکت‌های مهم و منحصربه‌فرد در گروه صنعتی ایران‌خودرو به شمار می‌رود و تنها شرکت تولیدکننده گیربکس در ایران است که از نیروی انسانی متخصص و خطوط تولید مناسبی برخوردار است.
وی بر لزوم تعریف، تدوین و اجرای استراتژی مشخص برای رسیدن به اهداف تولید تاکید کرد و یادآور شد: ایران‌خودرو از طرح و پروژه‌های شرکت نیرومحرکه به خصوص در زمینه طراحی و تولید گیربکس اتوماتیک حمایت می‌کند.
عظیمی با اشاره به نقش و جایگاه نیروی انسانی در دستیابی به اهداف سازمان‌ها، اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف و توسعه هر سازمانی، نیروی انسانی نقش اصلی و مهمی دارد. افراد توانمند و متخصص باید تشویق شوند تا شاهد نوآوری در سازمان‌ها باشیم.
وی تصریح کرد: یکی از راه‌های تامین منابع مالی، فروش املاک و اموال غیرمولد و مازاد است که در این خصوص لازم است، برنامه‌ریزی دقیق با زمان‌بندی مشخصی ارایه شود تا این سرمایه‌های راکد در کوتاه‌ترین زمان ممکن واگذار و منابع برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای فراهم شود.
مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان این‌که مشتریان خواهان استفاده از محصولات باکیفیت هستند، تاکید کرد: این حق مردم است که از بهترین قطعات و محصولات استفاده کنند، بنابراین لازم است تا دقت بیش‌تری برای تولید قطعات از سوی شرکت‌های قطعه‌ساز ایران خودرو از جمله نیرومحرکه صورت گیرد.

تحقق ۹۲ درصدی برنامه تولید گیربکس پنج سرعته در سال جاری
در ادامه نیما مصلح، مدیرعامل شرکت صنعتی نیرومحرکه قزوین، با بیان این‌که در سال جاری با ایجاد زیرساخت‌های لازم در این مجموعه، بیش از ۱۵۹ هزار دستگاه گیربکس پنج دنده تولید شده است، گفت: هم چنین، میزان تولید گیربکس شش دنده دستی به بیش از ۲۸ هزار دستگاه رسیده که افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است.
وی با اشاره به دیگر تولیدات این مجموعه خاطرنشان کرد: در کنار تولید محصولات مورد نیاز ایران خودرو، با توجه به خطوط و تجهیزات و تنوع‌بخشی به سبد تولیدی، تقاضای شرکت‌های خارج از گروه مورد بررسی قرار گرفته و بر همین اساس، قطعات دیگری مانند ست دنده‌های تراکتور، ست دنده تیبا و شاهین تولید می‌شود.
مدیرعامل شرکت صنعتی نیرومحرکه، افزود: با توجه به شرایط موجود در صنعت و به خصوص صنعت خودرو، لازم است برای افزایش تولید و پاسخ‌گویی بهتر به مشتریان، تامین منابع مالی در خصوص خرید مواد خام، قطعات منفصله و خرید به موقع قطعات وارداتی و ترخیص اقلام خارجی صورت گیرد.
مصلح گفت: در نیمه نخست سال جاری، برنامه تولید گیربکس پنج سرعته به میزان ۹۲ درصد محقق شده و تولید گیربکس شش سرعته افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت صنعتی نیرومحرکه، یادآور شد: در زمینه کاهش هزینه‌های تولید، اقداماتی مانند خرید مواد اولیه و ابزارآلات جدید با قیمت‌های مناسب‌تر صورت گرفته است؛ با انجام این پروژه در سال جاری، ۱۶۶ میلیارد تومان صرفه‌جویی هدف‌گذاری شده‌ که از این میزان تاکنون ۸۷ میلیارد تومان محقق شده است، در دیگر زمینه‌ها مانند منابع انسانی، هزینه‌های بیمه و مشاغل سخت و زیان‌آور، اقداماتی صورت گرفته که در مجموع موجب کاهش ۱۰ درصدی هزینه‌ها خواهد شد.
مصلح در ادامه تصریح کرد: شناسایی اموال غیر مولد و اقلام راکد و قیمت‌گذاری کارشناسی آن صورت گرفته که امیدواریم در سال جاری روند واگذاری و فروش این اموال صورت گیرد.
وی با اشاره به برنامه‌های آتی این مجموعه، اظهار کرد: خرید، نصب و راه‌اندازی خط تولید گیربکس اتوماتیک، افزایش ظرفیت تولید گیربکس شش‌دنده و طراحی و ساخت گیربکس AMT از پروژه‌های در دست اقدام این مجموعه است که اگر منابع مالی آن به موقع تامین شود، اجرا خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با همراهی مدیرعامل ساپکو، قائم مقام تامین و تولید و توسعه محصول و شماری دیگر از مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو و مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، از سالن‌های تولید، خطوط مونتاژ، انبار ضایعات و مرکز تحقیق و نوآوری شرکت صنعتی نیرومحرکه دیدن کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *