4FAE6AC0 E7D6 4374 A301 C70E47954A7B 660x330 - بازهم بیل‌ گیتس ثروتمندترین فرد جهان شد

بازهم بیل‌ گیتس ثروتمندترین فرد جهان شد


سقوط ۹ درصدی سهام آمازون در معاملات روز گذشته باعث شد تا جف بزوس جایگاه خود به عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از دست بدهد و بیل‌ گیتس مجددا جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را بدست بیاورد.

پایگاه خبری دنیای برند– به نقل از راشا تودی، سهام شرکت آمازون در معاملات روز گذشته ۹ درصد سقوط کرد و همین امر باعث شد تا جت بزوس، بنیانگذار این شرکت جایگاه خود به عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از دست بدهد.

پس از این اتفاق بیل گیتس مجددا جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرد.

در معاملات روز گذشته پس از آنکه شرکت آمازون گزارش عملکرد ضعیفی را نسبت به فعالیت خود در سه ماه سال جاری منتشر کرد و سرمایه‌گذاران را شوکه کرد ارزش سهام آن به ۱۶۲۴ دلار سقوط کرد.

در گزارش آمازون آمده است علیرغم افزایش فروش درآمد و سود عملیاتی این شرکت به ترتیب ۵۰۰ و ۸۰۰ میلیون دلار کاهش داشته است.

سقوط ارزش سهام آمازون باعث شد تا تنها در یک روز بزوس ۶.۹ میلیارد دلار ضرر کند و ثروت وی به ۱۰۳.۹ میلیون دلار کاهش یابد.

بزوس تا پیش از طلاق همسرش حدود ۱۵۰ میلیارد دلار ثروت داشت و از این منظر فرد شماره یک بلامنازع جهان بود. اما پس از طلاق حدود ۳۸ میلیارد دلار از دارایی وی به همسرش رسید و ثروت او به حدود ۱۱۰ میلیارد دلار کاهش یافت.

بنا به ارزیابی مؤسسه فوربس، بیل‌ گیتس ۱۰۵.۷ میلیارد دلار ثروت دارد و همین امر وی را در صدر ثروتمندان جهان قرار داده است.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.