da11fe33 49d8 4a7d a1b0 fccb8f172f97 660x330 - بوعلی سینا به عنوان برند همدان و میراث معنوی برای مردم شناخته می شود

بوعلی سینا به عنوان برند همدان و میراث معنوی برای مردم شناخته می شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان: با بیان اینکه بوعلی سینا به عنوان برند همدان و میراث معنوی برای مردم همدان شناخته می شود، در سال ۹۹ نیز برنامه ملی را به محوریت ابن سینا برگزار خواهیم کرد.

ایشان با بیان اینکه ۱۸تا ۲۲درصد بیماران پذیرش شده در همدان غیربومی هستند، گفت: همدان به عنوان قطب درمانی غرب کشور از سرریز شدن بیماران به تهران جلوگیری می‌کند.

18 8 23 9185957721015 1 - بوعلی سینا به عنوان برند همدان و میراث معنوی برای مردم شناخته می شود

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رشید حیدری مقدم شامگاه پنج شنبه در آیین بزرگداشت بوعلی سینا و روز پزشک که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محوطه آرامگاه بوعلی سینا برگزار شد با تبریک روز پزشک و روز داروساز به وجود بیش از یک هزار و ۵۰۰ پزشک و رزیدنت در همدان اشاره کرد و گفت: از این تعداد یک‌هزار و ۳۰۰ نفر پزشک و ۲۰۰ رزیدنت هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی تا فوق تخصص و ۵۰۰ عضو هیئت علمی در تمام رشته‌های بالینی حوزه پزشکی و ۲ رشته فوق تخصصی دارد، گفت: تمام رشته ها مختص پزشکی نیست و در دندانپزشکی نیز رشته های تحصیلی پذیرش دانشجو دارد.

حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم با خلق ثروت از علم

رشید حیدری‌مقدم با یادآوری اینکه دانشگاه علوم پزشکی سال ۶۵ از وزارت علوم جدا شد و امسال در حوزه تربیت دانشجوی پزشکی سی و پنجمین دوره جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود، گفت: دانشگاه با خلق ثروت از علم به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت می‌کند و امید می‌رود در آینده نه چندان دور شاهد حضور هر چه بیشتر دانشجویان خارجی در این دانشگاه باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه تغییر رویکرد به سمت دانشگاه های نسل سوم اجتناب ناپذیر است، گفت: این دانشگاه به‌جای تولید مدارک به تولید مهارت و خلق ثروت توجه دارد.

وی با تأکید بر اینکه ما باید مثل تمام کشورهای دنیا ایده‌ها را به ثروت تبدیل کنیم، اظهارداشت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ دانشجوی خارجی در علوم پزشکی ابن‌سینا تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بین المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از سال ها قبل در دست پیگیری است و جذب پذیرش دانشجوی خارجی در برنامه قرار گرفته و در حال حاضر از ۸ کشور خارجی دانشجو پذیرش کرده ایم، گفت: این دانشجویان در تخصص های بالینی و رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی مشغول تحصیل هستند که این تعداد در سال های آینده به بیش از ۳۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

حیدری مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰ بیمارستان دولتی و خصوصی در استان همدان خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌دهند و ۱۸ تا ۲۲ درصد بیماران پذیرش شده در بیمارستان های استان همدان از استانهای همجوار هستند، اضافه کرد: استان همدان به عنوان قطب درمانی غرب کشور از سرریز شدن بیماران به تهران جلوگیری می‌کند.

برنامه ملی با محوریت ابن سینا

وی همچنین با بیان اینکه بوعلی سینا به عنوان برند همدان و میراث معنوی برای مردم همدان شناخته می شود، گفت: در روز داروساز تمام روسای علوم پزشکی های کشور را به اتفاق نفراتی از کمیسیون بهداشت مجلس دعوت خواهیم کرد تا در همدان حضور پیدا کنند و در سال ۹۹ نیز برنامه ملی را به محوریت ابن سینا برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است؛ قرائت سوگندنامه پزشکی پایان بخش مراسم ادای احترام به مقام شامخ بوعلی سینا بود که در این بخش دانشجویان رشته پزشکی با لباس های فرم فارغ التحصیلی اقدام به قرائت سوگندنامه پزشکی کرده و فارغ التحصیلی خود را در بین مردم و روز پزشک جشن گرفتند.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.