WhatsApp Image 2019 10 14 at 12.07.39 660x330 - بلاک چین به کمک برند مرسدس بنز آمد

بلاک چین به کمک برند مرسدس بنز آمد

برند مرسدس بنز و شرکت Icertis برای ایجاد یک شیوه جدید و پیشرفته در زمینه تأمین منابع، اعلام همکاری کرده اند تا از قدرت بلاک چین برای نظارت بر سخت ترین چالش هایی که برند بنز در حوزه تأمین منابع و قرارداد دارد، بهره گیرند.

 

پایگاه خبری دنیای برند – به نقل از blockchain-expo، برای شرکت هایی که دارای زنجیره تأمین پیچیده و جهانی هستند، تأمین منابع از تأمین کنندگان غیرقانونی هرگز ریسک بالایی نداشته است. ممکن است این ریسک، به دلیل سوء عمل پیمانکاری که از داده های مشتری سوء استفاده کرده باشد، در قالب جریمه ای سنگین علیه شرکت باشد، و یا می تواند به صورت اخبار منفی در مورد روش های غیر اخلاقی سواستفاده باشد که به شهرت و اعتبار برند نزد مشتری آسیب وارد می کند. قوی ترین ابزار برای حمایت از خریدار در برابر تأمین کننده، قرارداد است. قرارداد به عنوان پایه و اساس روابط تجاری، اصول قانونی، اخلاقی و قوانین کار را قید می کند که خریدار انتظار دارد که تأمین کنندگان آنها را رعایت کنند.

محدودیت های مدیریت قراردادهای سنتی

با این حال اما قرارداد به تنهایی قابلیت نظارت زنجیره تأمین را ندارد و بنابراین شرکت را کاملا در برابر ریسک ها محافظت نمی کند. زیرا، خریدار می داند چه اصول و قوانینی را در قرارداد با تامین کنندگان مستقیم گنجانده است، اما فهمیدن اینکه تامین کننده چه اصول و قوانینی را برای پیمانکاران فرعی و پیمانکاران فرعی و آنها برای پیمانکاران فرعی خود تعیین کرده اند، اگر غیرممکن نباشد بسیار کار مشکلی است. هرچه زنجیره تأمین کالا طولانی تر باشد، خریدار نهایی نظارت کمتری بر آن خواهد داشت.

و این چالش فقط به زنجیره تامین ختم نمی شود؛ درست همانطور که شرکت ها می خواهند بدانند که تأمین کنندگان آنها قانونی عمل می کنند یا نه، تأمین کنندگان نیز می خواهند به مشتریان خود نشان دهند که مطابق با همه قوانین و مقررات عمل می کنند، اما برای اثبات این امر، ممکن است جزئیات قراردادهایشان را با شرکت ها در میان نگذارند.

بلاک چین روش جدیدی را پیشنهاد می دهد

اخیرا برند مرسدس بنز و Icertis اعلام کردند برای ایجاد یک شیوه جدید و پیشرفته در زمینه تأمین منابع همکاری کرده اند. در این شیوه جدید، از قدرت بلاک چین برای نظارت بر سخت ترین چالش هایی که برند بنز در حوزه تأمین منابع و قرارداد دارد، بهره گرفته شده است.

بند مرسدس بنز از بلاک چین کنسرسیومی (کنسرسیوم مشارکت و اتحاد دو یا چند نفر یا چند شرکت یا چند سازمان یا ترکیبی از آنها باهم می گوییم که برای رسیدن به یک هدف، فعالیت های هماهنگ دارند یا منابعشان را با هم ادغام می کنند) در چهارچوب Icertis استفاده خواهد کرد تا اثبات کند تمام تأمین کنندگانی که در زنجیره تأمین وجود دارند، بندهای قانونی و اخلاقی لازم را در قراردادهای خود گنجانده اند.

با بالا رفتن کالاهای زنجیره تأمین، هر ردیفِ زنجیره اطلاعات مربوط به پیروی تأمین کنندگان از قوانین را بر روی زنجیره تأمین بارگذاری می کنند.

ماهیت تغییر ناپذیر بلاک چین باعث می شود که این اطلاعات مربوط به پیروی تأمین کنندگان از قوانین را نتوان تغییر داد و جزئیات پیروی تأمین کنندگان از قوانین در یک سیستم ضبط می شوند.

به طور همزمان، فناوری بلاک چین همچنین اطلاعات را ایمن نگه می دارد: این کنسرسیوم طوری ساخته می شود که اطلاعات لازم را فقط به برند مرسدس بنز منتقل کند، و به تأمین کنندگان اطمینان دهد که با اینکه از طبق بلاک چین مشخص می شود که آنها طبق اصول و قوانین پیش می روند، اما اطلاعات حساس تجاری آنها را فاش نخواهد ساخت.

فناوری بلاک چین ضمن اینکه چشم انداز جهانی و جامعی از زنجیره تأمین مرسدس بنز به این برند می دهد، این امکان را فراهم می آورد که مرسدس بنز بتواند آن بخش هایی از زنجیره تأمینش را ممکن است منشاء ریسک باشد را عمیقا مورد بررسی قرار دهد.

برای پیاده سازی فناوری پر اهمیت بلاک چین، همکاری با برند مرسدس بنز که یکی از خلاقانه ترین شرکت های جهان است، بسیار هیجان انگیز است و این تازه اول راه است.

با پیشرفت و توسعه این فناوری، شرکت هایی که زنجیره تأمین پیچیده و جهانی دارند و می خواهند از چهارچوب بلاک چین Icertis  استفاده کنند، این گزینه را هم در اختیار دارند که از قابلیت های هوش مصنوعی Icertis استفاده کنند. در این صورت قوانین وضع شده در ترم های قرارداد این شرکت ها، به طور خودکار مورد بررسی قرار می گیرد.

فناوری بلاک چین همچنین می تواند الزامات مربوط به رعایت قوانین وضع شده در قرارداد، از جمله حریم خصوصی داده ها (از جمله GDPR)، امنیت اطلاعات، تجارت بین المللی مقابله با اسلحه (ITAR)، قانون اعمال فساد خارجی (FCPA) و سایر مقررات را اجرا کند.

این فناوری اکنون در حال تبدیل شدن به بخشی از چشم اندازهای شرکت Icertis شده است تا قراردادها را در راستای قوانین باشند، ارزش ها را نشان دهند و ریسک ها را کاهش دهد.

پی نوشت

Icertis یک شرکت نرم افزاری است که نرم افزارهای مدیریت قرارداد را به مشاغل سازمانی ارائه می دهد. این شرکت با داشتن ۱۲ دفتر در سطح جهان در بللو، واشنگتن مستقر است. Icertis در سال ۲۰۰۹ توسط Samir Bodas و Monish Darda شکل گرفت. مدیریت قرارداد Icertis مبتنی بر رایانس ابری است و بر روی پلت فرم Microsoft Azure ساخته شده است. Icertis ادعا می کند که مجوز قرارداد هوشمند را ارائه می دهد.

 

 

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.