طبیعت

بزرگترین واحد تولید کنسرو ماهی خاورمیانه در ساوه/برند “طبیعت”

بزرگترین واحد تولید کنسرو ماهی خاورمیانه با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در شرکت طبیعت سبز پارس کهن این شهرستان به بهره برداری رسید.

پایگاه خبری دنیای برند، مدیر این شرکت در حاشیه آئین افتتاح این واحد تولیدی اظهار کرد: در فاز نخست فعالیت این شرکت و با راه اندازی خط تولید روزانه نزدیک به ۷۰ هزار قوطی کنسرو ماهی تولید و روانه بازار مصرف می شود.

سعید شیرعلی با اشاره به فعالیت ۱۶۸ کارخانه تولید کنسرو ماهی در کشور گفت: این واحد تولیدی از نظر حجم و میزان تولید در سطح کشور و حتی در خاورمیانه منحصر بفرد است. از آنجاکه صنعت کنسرو در منطقه خاورمیانه صنعت رو به رشدی نیست، لذا به دلیل حجم بالای میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای تولید کنسرو ماهی و به لحاظ وسعت کارخانه و حجم تولید با استقرار دستگاه های پیشرفته و ماشین آلات مدرن می‌توان آنرا بزرگترین واحد تولید کنسرو ماهی در خاورمیانه دانست.

وی با اشاره به تامین مواد خام(ماهی) برای تولید کنسرو ماهی، افزود: بخشی از ماهی مورد نیاز برای تولید کنسروماهی در این شرکت در مدت زمانی که صید ماهی در داخل کشور صورت می‌گیرد تامین می‌شود و برای تامین مابقی ماهی مصرفی ناگزیر به واردات از کشورهایی نظیر هند، غنا و … هستیم.

شیرعلی افزود: برای تولید کنسروماهی باید از ماهی‌های خاص کنسروی استفاده کرد که در دریا و اقیانوس وجود دارد و امکان تبدیل ماهی‌های پرورشی از طریق آبزی پروری به ماهی کنسروی وجود ندارد.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

گفتنی است، بزرگترین واحد تولید کنسرو ماهی خاورمیانه در زمینی به وسعت پنج هکتار در زیربنایی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع احداث شده و تولید آزمایشی خود را با برند “طبیعت” آغاز کرده و محصولات خود را به بازار عرضه کرده است.

تاکنون ۷۱ میلیارد تومان از سوی سرمایه‌گذار برای احداث این واحد تولیدی هزینه شده است و میزان تولید اسمی این واحد تولیدی سالانه ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن است که برای تحقق این میزان تولید، ۱۷ هزار و ۸۰۰ تن ماده خام(ماهی) مورد نیاز است.

با بهره برداری کامل از این واحد تولیدی در فازهای اول، دوم و سوم برای افزون بر ۴۰۰ نفر در این شهرستان فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

واتساپ

عرضه صفحه جدید «موردعلاقه» به واتساپ

تیم واتساپ صفحه جدیدی به نام صفحه "مورد علاقه" برای مخاطبان خود عرضه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *