برند cartier

معرفی برند کارتیه (Cartier)

کارتیه (Cartier) شرکت طراحی، تولید، توزیع و فروش جواهرات و ساعت می‌باشد، که دفتر مرکزی آن، در شهر پاریس، فرانسه قرار دارد.

شرکت کارتیه در سال ۱۸۴۷ توسط لویی کارتیه تأسیس شد. این شرکت تا سال ۱۹۶۴ تحت کنترل خانواده کارتیه باقی ماند. تا اینکه توسط شرکت سوئیسی ریشمون خریداری گردید. کارتیه در حال حاضر یک شرکت تابعه متعلق به شرکت ریشمون است.

برند کارتیه موفق به دریافت لقب جواهر پادشاهان از سوی یکی از پرنس‌های والس شده است. این برند برای اولین بار در سال ۱۹۰۴ امتیاز ساخت جواهرات سلطنتی انگلیس را از پادشاه اداوارد ششم دریافت کرد. 
بعد‌ها این مسئله توسط کشورهای فراوانی نظیر اسپانیا، پرتغال، روسیه، یونان، بلژیک، رومانی، مصر و . . . تکرار شد. 

تاریخچه برند

پس از اینکه لویس فرانکویس در سال ۱۸۴۷ شرکت کارتیر را تأسیس کرد و خود رئیس و مسئول کارگاه شد، در سال ۱۸۷۴ آلفرد، پسر فرانکویس مسئولیت اداره کارگاه کارتیر را بر عهده گرفت. اما این پسران آلفرد (لویس – پایرر – جاکوس) بود که برند کارتیر را به یک برند جهانی تبدیل کردند.

در سال ۱۹۰۴ یک خلبان پیشکسوت ( Alberto Santos )که دوست لوئیس بود از آنجاییکه ساعت های جیبی حین پرواز کارایی خوبی نداشتند و غیر قابل اعتماد بودند، اقدام به طراحی ساعت مچی تخت با قاب مربعی متمایز کرد. بدین ترتیب Santos نخستین برند ساعت متولد شد. این نخستین ساعت مچی برند کارتیر شد.

cartier santos 100 extra large 18kt yellow gold and steel men s watch w200728g - معرفی برند کارتیه (Cartier)

در سال ۱۹۰۷ در کمپانی کارتیر یک تحولی عظیم شکل گرفت که نتیجه آن عرضه جهانی ساعت های کاتیر بود و این برند را تبدیل به یک کمپانی موفق در جهان کرد.

کارتیه در سال ۱۹۰۷ قراردادی با ادموند جاگر امضا کرد که بر طبق آن امتیاز حمل و نقل ساعت‌های کارتیه به او واگذار شد. 
جاگرچندی بعد به یکی از موفق ترین اشخاص در تولید ساعت تبدیل شد. 
برند کارتیه در سال ۱۹۲۰ شرکتی مشترک با ادوارد جاگر تشکیل داد که به طور انحصاری محصولات برند کارتیه را حمل و نقل می کرد. 
در همین دوران کارتیه اقدام به کد بندی ساعت‌های برند خود کرد. این کدها اعدادی چهار رقمی بودند که در پشت ساعت‌ها حک می‌شدند. 

کلکسیونی از جواهرات نقره در سال ۱۹۲۳ از دپارتمان اس برند کارتیه ارائه گردید. این جواهرات دارای سبک خاص و قیمتی ارزان بودند که بسیار مورد توجه قرار گرفتند. 

708 1 - معرفی برند کارتیه (Cartier)

سال ۱۹۳۳ یکی از طلایی ترین دوران کارتیه بود که توانست به دستاورد‌ها بزرگی در صنعت جواهرسازی دست پیدا کند. پس از مرگ پبره کارتیه در سال ۱۹۴۶ کلیه نمایندگی‌های آمریکا کارتیه به فروش رسید. 

در سال ۱۹۶۴ برند کارتیه در پاریس توسط شرکت سوئیسی ریشمون (Richemont) خریداری شد. کارتیه در حال حاضر یک شرکت تابعه از شرکت ریشمون است. کارتیه لندن و کارتیه نیویورک در سال ۱۹۷۴ و ۱۹۷۶ مجددا خریداری شده و کارتیه مونته تاسیس گردید. کارتیه مونته هم اکنون یکی از بزرگترین برند‌ها در تولید و طراحی جواهرات می‌باشد که بیش از ۲۰۰ شبعه در سراسر دنیا دارد. 

محصولات این برند شامل انواع محصولات چرمی، خودکار و شال و روسری در دهه ۱۹۷۰ بود و در همین زمان بود که اولین ادکلن های خود را هم ارائه نمود. یعنی ادکلن های زنانه Must de Cartier  و مردانه Santos de Cartiier. این ادکلن ها در سال ۱۹۸۱ معرفی شدند. شرکت کارتیه در این سال ها یک سری از ادکلن هی موفق و مطرحی را ارائه کرده است که باعث شده است معروفیت این شرکت در زمینه ادکلن هم مانند شهرت این شرکت در حوزه تولید جواهرات و ساعت در دنیا شود.

کلکسیون با نماد پلنگ

یک انتخاب کاملا هوشمندانه، متناسب و با شکوه کارتیه! در این کلکسیون، نماد پلنگ روی همه ی محصولات دیده می شود. جواهرات، عطر، ساعت و … اما داستان انتخاب این نماد چیست؟ در سال ۱۹۱۷ لویی کارتیه یکجاسیگاری با طرح پلنگ به یکی از دوستان طراحش (جینی توسنت) هدیه می دهد، کمی بعد وقتی جینی توسنت به جمع طراحان کارتیه پیوست، تصمیم به استفاده از این پترن جذاب گرفت و با طراحی یک حلقه ی ساخته شده از طلای زرد با پترن پلنگی این کلکسیون را پایه گذاری کرد. پس از گذشت صدسال از تولید اولین محصول با پترن پلنگی، کارتیه صدمین سالگرد را با آیتم های جدید جشن می گیرد.

انگشتر نقره طرح پلنگ شیر ببر روکش طلا سفید مدل wl17003 - معرفی برند کارتیه (Cartier)

امروزه کارتیه یکی از صد برند با ارزش دنیاست و به یکی از معتبرترین برندها در صنعت طلا و جواهرات و ساعت های لوکس بدل شده است.

همچنین ببینید

بیرند لینکدین

آشنایی با شبکه اجتماعی لینکداین (LinkedIn)

پایگاه هنری دنیای برند،شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکداین ( LinkedIn ) بزرگترین شبکه حرفه‌ای جهان با …