احیای برند فرش قزوین

برند فرش قزوین را احیا کنیم

قزوین- نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با احیا برند فرش قزوین می توانیم ضمن ایجاد اشتغال پایدار به صادرات این کالای ارزشمند در بازارهای جهانی هم امیدوار باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین کارگروه فرش دستباف استان قزوین ظهر پنجشنبه با حضور فرشته دستپاک رئیس مرکز ملی فرش ایران، زاهدی استاندار، حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، سعید نبیل رئیس سازمان صمتاستان، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین، خارکن رئیس اتحادیه فرش دستباف استان، صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، تشکل‌ها و فعالان فرش دست بافت در استانداری قزوین برگزار شد.

سیده حمیده زرآبادی در این جلسه گفت: فرش از هنرهای دستی ارزشمندی است که در شرایط اقتصاد بدون نفت می‌تواند ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور باشد.

زرآبادی تصریح کرد: در حالی که در گذشته فرش در قزوین یک برند ارزشمند و معروف بوده اما امروز ما نتوانسته‌ایم این جایگاه را حفظ کنیم و از این فرش برای اشتغال و کسب درآمد، بهره مناسب ببریم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حتی شنیده می‌شود فرش قزوین را با برند دیگری صادر می‌کنند در حالی که این فرش بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و می‌تواند بازار خوبی در داخل و خارج داشته باشد.

زرآبادی یادآور شد: از مرکز ملی فرش ایران انتظار داریم کمک کنند تا بتوانیم برند فرش قزوین را که ثبت جهانی شده است را احیا کرده و وارد بازار کنیم.

وی گفت: هر مرکزی که در حوزه فرش کار می‌کند کار موازی و پراکنده دارد که به نظر می‌رسد باید استراتژی فرش را مرکز ملی فرش ایران تدوین کرده و در اختیار استان‌ها قرار دهد تا دستاوردهای این حوزه بیشتر شود.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - برند فرش قزوین را احیا کنیم

قزوین را پایلوت احیای فرش‌های برند کنید

زرآبادی در ادامه بیان کرد: استان قزوین در صنعت فرش جایگاه خوبی دارد و آمادگی داریم این استان پایلوت احیای فرش و طرح‌های حمایتی از زنجیره تولید شود و در این راستا احیای برند فرش نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: سیاست‌های حوزه رنگرزی، دار قالی، بازاریابی، بخش نساجی و کارگاهی می‌تواند از سوی مرکز ملی فرش به صورت مدون تهیه شده و در اختیار استان‌ها باشد تا در رونق این صنعت و هنر مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قزوین را پایلوت اجرای طرح احیای فرش کنید زیرا در این استان علاقمندان پر تلاش زیادی هستند که می‌توانند در کار مشارکت کنند.

وی افزود: اگر استراتژی دستگاه‌های متولی مشخص شود می‌توانیم به صورت مجزا همه حوزه‌های مربوط به فرش از جمله مواد اولیه، رنگرزی، تولید، فروش و صادرات را ساماندهی کرده و به نتایج خوبی برسیم.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - برند فرش قزوین را احیا کنیم

زرآبادی اظهار داشت: از مرکز ملی فرش ایران انتظار داریم کاری کند تا ارزش افزوده فرش سنتی و دست باف افزایش یافته و با تنوع در نوع استفاده مانند بهره گیری از هنر فرش در لباس و کیف و کفش بانوان به اقتصادی شدن این صنعت کمک کنند.

فرشته دست پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران به همراه حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و سعید نبیل رئیس سازمان صمت استان از خانه فرش قزوین در سرای سعدالسلطنه قزوین هم بازدید کرد.
 

همچنین ببینید

نساجی هلال به دنبال برندسازی

شرکت نساجی هلال به دنبال برندسازی است

مدیر توسعه بازار شرکت صنایع نساجی هلال احمر ایران گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت نساجی هلال، حضور قدرتمند در بازار آزاد و برندسازی است.