سازمان توسعه تجارت ایران

برند صنایع خلاق بخش فرهنگی و هنری، مکمل وجود برندهای تجاری

دنیای برند در نشست مشترک سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، مودودی ضمن تاکید بر ظرفیت های مغفول مانده کشورمان در حوزه صنایع خلاق از آمادگی این سازمان در جهت حمایت از توسعه صادرات این بخش بویژه در حوزه فرهنگ و هنر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی با اشاره به این که فعالیت تجاری در این حوزه برخلاف سایر بخش های اقتصادی نیاز به سرمایه گذاری کمتر دارد افزود، باید توجه حوزه های سرمایه گذاری را به این سمت سوق داد و آنها را ترغیب کنیم که دارایی های ناملموس این بخش را بعنوان سرمایه و آورده تلقی کرده و برای حرکت سرمایه ها به سوی تولیدات خلاق فرهنگی، هنری و حوزه دیجیتال تلاش کنیم.

وی افزود: حضور در اکسپوها فرصتی مناسب و منحصر به فرد برای معرفی فرهنگ و هنر ایرانی است  از این روی، اختصاص فضا و بودجه مناسب برای این بخش در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی ضروری است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران برند صنایع خلاق خصوصا در بخش فرهنگی و هنری را مکمل وجود برندهای تجاری موفق خواند و همکاری و همدلی این بخش ها را خواستار شد و گفت: ۸ نشست تخصصی در گروه های ۸ گانه صنایع خلاق در ماه گذشته بسیار سودمند بود و امیدواریم با تشکیل اتاق فکر صادرات صنایع خلاق درآینده نزدیک از پتانسیل تمامی صاحبنظران بهره مند گردیم.

دبیر ستاد برند تجاری کشور، ضمن ارائه نکاتی درخصوص قدرت و تأثیر گذاری برند در جهان امروز عدم درک این امر را موجب بروز خسارت های مادی و معنوی برشمرد و افزود آنچه موجب حضور قدرتمند در بازارهای بین المللی می شود در وهله اول وجود برندهای تجاری قدرتمند است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تصویر صادرات در سال جاری، هدف از برگزاری این رویداد را تأثیر گذاری بر افکار عمومی و سیاستگذاران کلان اقتصادی و فرهنگی و معطوف نمودن نگاه آنان به حوزه صنایع خلاق دانست و تصریح کرد برای برگزاری مؤثر این رخداد مهم تجاری، فرهنگی و هنری دست همکاری تمامی نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی فعال در این حوزه را می فشاریم.

 همچنین در این نشست سجاد نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، ضمن تشریح سیاست های مذکور در جهت رشد توسعه صنایع خلاق به شناسایی بیش از ۵۰۰ شرکت خلاق اشاره کرد و افزود امیدواریم این تعداد تا پایان سال جاری به بیش از ۱۰۰۰ شرکت افزایش یابد.

نیری با تأکید بر این نکته که ۶ حوزه اصلی از ۸ حوزه صنایع خلاق مربوط به بخش فرهنگی و هنری می باشد از اهمیت توجه به رشد تجارت و صادرات این محصولات به عنوان یک فرصت بی نظیر برای اشتغال زایی و ارز آوری یاد کرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره تصویر صادرات از آمادگی آن ستاد برای مشارکت و همکاری در برگزاری مؤثر و باشکوه این رویداد ویژه خبر داد.

گفتنی است،  نخستین جشنواره تصویر صادرات با هدف معرفی پتانسیل های صنایع خلاق در اسفند ماه سال جاری در ۸ گروه اصلی هنرهای دیداری و شنیداری، موسیقی، هنرهای تجسمی، رسانه های دیجیتال، آفرینش های کارکردی، گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی و کسب و کارهای نوین IT محور برگزار خواهد شد.

 

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.