برند سازی سبزی

برند سازی راهکاری مفید برای افزایش تولید و فروش سبزی

سبزی این روستا ردخور نداره
دهیار روستای چهل حصار شهرستان اسفراین با اشاره به اینکه از گذشته‌های دور کشاورزان این منطقه در تولید سبزیجات ارگانیک و با کیفیت زبان زد بوده‌اند، گفت: خاک مناسب، آب کافی و استفاده نکردن بیش از حد کشاورزان از سموم و کودهای شیمایی برای تولید از دلایل رونق کشت محصول با کیفیت در روستای چهل حصار است.

بهادر آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سطح زیر کشت سبزی در این روستا به ۱۵ هکتار می‌رسد که در نیمه اول سال جاری در هر هکتار ۲۰ تن سبزی ارگانیک و بدون استفاده از کودهای شیمیایی در روستای چهل حصار تولید می‌شود.

وی ادامه داد: سبزی کاری در این روستا برای حدود ۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است و زنان در این روستا در تولید این محصول نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

آقایی اظهار کرد: متأسفانه کاشت و فروش سبزی‌های با کیفیت و ارگانیک روستای چهل حصار از انسجام برخوردار نیست و هر کشاورز در زمین مزروعی منحصر به خود مشغول به سبزی کاری است و شرکتی جهت جذب بازار محصول به تمام نقاط کشور تأسیس نشده است.

به گفته وی، کشاورزان محصولات خود را به صورت مستقیم بلافاصله بعد از برداشت به دست مصرف کننده می‌رساند اما برخی از سود جویان سبزیجات شهرهای دیگر را خریداری به نام سبزی چهل حصار در اسفراین می‌فروشند.

وی، برند سازی را راهکاری مفید برای افزایش تولید و فروش سبزی روستای چهل حصار اسفراین دانست و گفت: متأسفانه برند شدن یک محصول هنوز برای کشاورزان آن طور که باید مطرح نشده است و همچنان به روش‌های منسوخ شده محصولات خود را به فروش می‌رسانند که در مواقعی خسارت ناشی از این موضوع را هم متحمل شده‌اند.

آقایی تاکید کرد: جهاد کشاورزی و سرمایه گذاران باید در این خصوص ورود پیدا کنند تا بتوانیم این محصول ارگانیک را به دست مصرف کنندگان در شهرهای دیگر برسانیم. خراسان شمالی از ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و ارگانیک برخوردار است اما متأسفانه هیچ اقدامی در خصوص برند سازی این محصولات صورت نگرفته است.

وی، اختصاص تسهیلات گلخانه‌ای به کشاورزان این روستا جهت افزایش توانایی کشاورز برای تولید سبزی در تمام فصول را خواستار شد و گفت: سبزی کاران فقط می‌توانند در شش ماه اول سال تولید داشته باشند و اگر تسهیلات گل خانه به کشاورزان پرداخت شود این تولید به تمام فصول سال خواهد رسید.

منبع خبر: ایسنا

همچنین ببینید

پرورش ماهیان خاویاری

فعالیت سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارای برند در روستای قره‌سوی آستارا

پایگاه خبری دنیای برند، شهرستان مرزی بندر آستارا یکی از قطب‌های پرورش انواع ماهیان خاویاری …