جشنواره فتوماراتن

برند سازی از اهداف نخستین جشنواره فتوماراتن کشور در قزوین

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین
نخستین جشنواره فتوماراتن کشور در قزوین برگزار می شود

قزوین- مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: نخستین جشنواره فتوماراتن کشور و دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه دهم اردیبهشت ماه در قزوین برگزار می شود.

آرش رشوند آوه مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین به مناسبت برگزاری نخستین فتو ماراتن کشور و دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین که ۱۰ اردیبهشت ماه در قزوین برگزار می‌شود در نشست با خبرنگاران که ظهر چهارشنبه در سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین برگزار شد گفت: اولین جشنواره عکس سال قبل با محور سبزه میدان و دولت خانه صفوی برگزار شد و امسال دنبال کارهای کالبدی و نرم افزاری هستیم.

وی اضافه کرد: سازمان نوسازی و زیبا سازی شهرداری قزوین دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین اولین فتو ماراتن کشور را با هدف معرفی حفظ و حمایت فضاهای ارزشمند شهری با محور گردشگری، فرهنگی، تاریخی برگزار می‌کند.

رشوند تصریح کرد: با توجه به برگزاری اولین دوره جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین در خرداد ماه سال قبل با استقبال گسترده عکاسان کشور با دستاوردهای قابل توجه این رویداد هنری برای معرفی بافت تاریخی شهر قزوین برگزار شد و دومین دوره این جشنواره اردیبهشت ماه امسال با یک ایده جدید و برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - برند سازی از اهداف نخستین جشنواره فتوماراتن کشور در قزوین

جشنواره فتو ماراتن با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و معرفی آثار تاریخی برگزار می‌شود

وی یادآور شد: نخستین ماراتن عکاسی (فتو ماراتن) در روز دهم اردیبهشت آغاز شده و در مدت سه روز برگزار خواهد شد که این جشنواره در طول مسیر اصلی گردشگری، تاریخی، فرهنگی شهر قزوین از دروازه درب کوشک تا امامزاده حسین (ع) برگزار خواهد شد که این رویداد یک رقابت عکاسی است که شرکت کنندگان آن از قبل مشخص شده و در یک دوره زمانی تعیین شده آثار خود را ثبت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین یادآور شد: این جشنواره در ۴ بخش اصلی فتو ماراتن، بخش جنبی معماری، تلفن همراه، بخش آرشیوی عکس‌های قدیمی برگزار می‌شود.

رشوند تصریح کرد: از جمله اهداف و رویکردهای دومین جشنواره در قالب مارتن عکاسی می‌توان به ایجاد نشاط و شور اجتماعی در روزهای برگزاری فتو مارتن در محور گردشگری، ثبت تعداد قابل توجهی از مستند اجتماعی و معماری از محور گردشگری و تاریخی و فرهنگی قزوین اشاره کرد.

وی اظهار داشت: شناساندن هویت تاریخی و ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی، معماری و توریستی با محور گردشگری، تاریخی، فرهنگی قزوین به عکاسان به عنوان مبلغان هنری، شهروندان و گردشگران، حفظ ارزشهای کالبدی، تاریخی و فرهنگی و ثبت این رویداد به عنوان یک محور جذاب گردشگری در اذهان مردم از دیگر اهداف و رویکردهای این جشنواره است.

ثبت نام ۵۵۰ عکاس در سایت جشنواره

رشوند بیان کرد: تاکنون بیش از ۵۵۰ نفر در سایت جشنواره ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۶۷ نفر تأیید شده‌اند که از میان آنها ۸۰ نفر به عنوان عکاس مدعو از ۳۰ استان کشور و ۷۰ نفر از استان قزوین در جشنواره حضور خواهند داشت و بقیه افراد هم می‌توانند به صورت آزاد در این رویداد هنری شرکت کنند.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - برند سازی از اهداف نخستین جشنواره فتوماراتن کشور در قزوین

وی بیان کرد: شورای سیاست گذاری این جشنواره تشکیل شد و بیش از ۱۷۰۴ اثر از ۱۸ استان و دو عکاس از کانادا و لندن شرکت کرده‌اند که ۵۱ اثر در آنالوگ و در بخش موبایل ۳۰ اثر و آرشیوی ۲۳ اثر انتخاب شده است.

رشوند آوه یادآور شد: مسیر گردشگری پیش بینی شده از دروازه درب کوشک شروع شده و تا خیابان سپه و امامزاده حسین (ع) ادامه دارد که این مسیر حدود ۳.۵ کیلومتر است و ۲۹ اثر تاریخی در این محور وجود دارد که می‌تواند به عنوان سوژه عکاسان مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ثبت الگوهای رفتار ترافیکی، ایجاد نشاط اجتماعی و ثبت تصاویر مستند اجتماعی، معماری و برند سازی از اهداف دیگر این جشنواره که برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی، چاپ کتاب جشنواره در این رویداد هم پیش بینی شده است.

رشوند تصریح کرد: فتو ماراتن از رویدادهای فرهنگی و هنری ارزشمندی است که در ۳۸ کشور جهان برگزار شده و برای دومین جشنواره محور تاریخی گردشگری اعلام شده که این مسیر ۳.۵ کیلومتر است.

وی اظهار داشت: در حاشیه این جشنواره یک سایت طراحی و دبیرخانه فعال شده و ۱۰ داور برجسته عکاسی در رده ملی و بین المللی قضاوت این آثار را بررسی می‌کنند که تاکنون بیشترین آثار از استان‌های تهران، خراسان رضوی و قزوین دریافت شده و یک عکاس هم از فرانسه حضور دارد.

همراهی مردم در اجرای طرح‌ها ضروری است

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در ادامه اظهار داشت: اجرای این گونه برنامه‌ها می‌تواند در معرفی آثار تاریخی و محلات شاخص قزوین مؤثر باشد و به رونق اقتصادی مردم و اصناف شهر کمک کند.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - برند سازی از اهداف نخستین جشنواره فتوماراتن کشور در قزوین

وی گفت: زمانی که طرح حمام فجر عملیاتی شد از سوی برخی کسانی که مجاور این بنا ساکن بودند هجمه ای علیه شهرداری و میراث فرهنگی صورت گرفت البته ما هم قبول داریم که ایجاد کارگاه‌ها در مقطعی مزاحمت ایجاد می‌کرد که در همان زمان ۳۰ درصد حجره‌ها و مغازه‌ها در این محدوده دایر بود اما وقتی کار انجام شد این محله تبدیل به محور گردشگری شد و امروز بیش از ۸۰ درصد مغازه‌ها دایر شده است.

رشوند بیان کرد: از رسانه‌ها انتظار داریم در فرهنگ سازی مشارکت کنند تا همراهی مردم بیشتر شود و با برگزاری جشنواره‌ها بتوانیم به توسعه شهری و رونق گردشگری کمک کنیم.

وی اظهار داشت: مراسم افتتاحیه جشنواره فتو ماراتن روز دهم اردیبهشت و اختتامیه ۲۰ خرداد ماه برگزار می‌شود و ضمن برگزاری نمایشگاهی از آ ثار رسیده عوائد حاصل از فروش آثار به سیل زدگان اهدا می‌شود.

منبع: مهر

همچنین ببینید

پرورش ماهیان خاویاری

فعالیت سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارای برند در روستای قره‌سوی آستارا

پایگاه خبری دنیای برند، شهرستان مرزی بندر آستارا یکی از قطب‌های پرورش انواع ماهیان خاویاری …