برند کفش

برند خاصی برای صنعت کفش در تبریز نداریم

پایگاه خبری دنیای برند، رئیس مرکز طراحی و بازاریابی کفش و مجری دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در ادامه این وبینار با بیان اینکه با توجه به قدمت  صنعت کفش در تبریز، برند خاصی به نام این شهر وجود ندارد، اظهار کرد: متاسفانه تمامی طرح‌ها کپی و یا الگوبرداری از دیگر کشورها هستند که در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرند و به همین دلیل است که ما صرفا به مصرف کننده تبدیل می‌شویم و محصولاتمان اصالت ایرانی ندارند.

سعید کاوه با تاکید بر اینکه محصولات تولیدی، سفیران فرهنگی ما هستند، گفت: قدمت کفش در تبریز برای دنیا شناخته شده است و باید طراحی و برندسازی کنیم‌؛ مشکلات بازاریابی را در کل صنایع، حتی در شرکت‌های دانش بنیان هم داریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها بازوهای تحقیقاتی کشور هستند، خاطرنشان کرد: فاز طراحی شامل تحقیق از بازارها و تحقیق‌های قومیتی و فرهنگی، مدلسازی و پسندیده شدن محصول بوده و سپس فاز بازاریابی شامل برندسازی محصول باید مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم با صادرات ایجاد ارزش افزوده کنیم.

مطلبی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در ادامه این وبینار با بیان اینکه با توجه به قدمت تولید چرم در تبریز و شناخته شدن آن در کشورهای همسایه و ایران، شرکت شهرک‌های صنعتی برای حمایت از صنعت کفش اقدام کرد، گفت: زنجیره ارزش در تولید یک محصول شامل کلیه فعالیت‌های مورد نیاز برای ایجاد آن محصول است، در حوزه صنعت کفش نیز تلاش بر این است که محصولات متناسب با نیازهای مشتریان تولید شوند و اجباری در طراحی کفش نباشد.

معاون هماهنگ کننده امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این وبینار با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته برای برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه تلاش کردیم و از پتانسیل اساتید، دانشگاه‌ها و دانشجویان در این راستا بهره‌مند شدیم، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری برای ایجاد بخش تحقیق و توسعه‌ صنایع، سخت و هزینه‌بر است، اما با برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌ها می‌توان با ایجاد سیستم نوآوری باز در استان، این مهم را تحقق بخشید.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

علی جهانگیری با اشاره به اینکه تبریز یکی از قطب‌های صنعتی کشور به شمار می‌آید، ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه‌های استان مانند دانشگاه صنعتی سهند و دانشگاه هنر اسلامی تبریز در حوزه صنعت کفش کاملا پای کار آمده‌اند؛ در نظر گرفتن صنعت کفش به عنوان طرح مزیت استانی دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها را کنار هم قرار می‌دهد، امیدواریم اجرای این طرح، تجربه خوبی برای ما و استان‌های دیگر باشد، همچنین امید است مقامات ملی در این راستا ما را یاری کنند تا علاوه بر مطالعه در کشور بتوانیم علایق و سلایق سایر کشورها را نیز برای موفقیت در صادرات‌ کفش، مورد مطالعه قرار دهیم.

وی در خاتمه بر ضرورت همکاری فرمانداران شهرستان‌ها و دیگر استان‌ها برای استخراج داده‌های دقیق درخصوص استانداردسازی قالب پای ایرانیان و اجرای این طرح به عنوان طرح مزیت استانی، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، مرکز تحقیقات استخراج آنتروپومتری پای ایرانی، سال گذشته به منظور استخراج  ابعاد و تن سنجی کفش و پای ایرانی برای استفاده در طراحی و تولید کفش ارگونومیک، افتتاح شد.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی با حمایت همراه اول

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با حمایت همراه اول عنوان قهرمانی رقابت‌های آسیایی قرقیزستان را از آن خود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *