نقشه فرش لری

برند جهانی به نام فرش لری

در مراسمی؛
۵ نقشه فرش لری رونمایی شد

خرم‌آباد- در مراسمی با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران، ۵ نقشه فرش لری شامل «فلک الافلاک»، «حوض سماوری»، «نجف وند»، «علمدار» و «شیخ قربانی» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسمی با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران، استاندار لرستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان و جمعی دیگر از مسئولان، ۵ نقشه فرش لری رونمایی شد.

این نقشه ها شامل فلک الافلاک، حوض سماوری، نجف وند، علمدار و شیخ قربانی است.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - برند جهانی به نام فرش لری

محمدرضا صفی خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در این مراسم با اشاره به اینکه این اتفاق که در لرستان افتاد یک آرزوی دیرینه بود، اظهار داشت: فرش لری که زاییده هنر مادران ما در این استان و تلاش آنها در طول قرون و اعصار مختلف بوده، مغفول مانده بود و شاهد اجحاف درباره این فرش بودیم.

ایجاد بازارچه فرش لرستان در مرحله نهایی است

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته شاهد انجام اقدامات مناسبی بودیم و تلاش های زیادی توسط فعالان این حوزه صورت گرفت تا نقشه فرش لری رونمایی شود، تصریح کرد: فرش لری باید سفیر مردمان این استان باشد، هنر قالی بافی اجماعی از احساس و عقلانیت است؛  مادران ما با تمام احساس، قومیت و فرهنگشان فرش می بافتند و فرش لری نشان دهنده تمایت لرستان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه در ابتدای کار دو سال قبل فرش لرستان را ثبت جهانی کردیم و امروز یک برند جهانی به نام فرش لری داریم، افزود: با حضور طراحان لرستان تیمی تشکیل شد تا فرش لری را بر اساس موارد مختلف جمع آوری کرده و مراحل ثبت آن را در سازمان صنعت و معدن و وزارت ارشاد انجام دهند که خوشبختانه امروز از ۵ نقشه فرش لری رونمایی شد.

صفی خانی با اشاره به اینکه در این راستا برای تکمیل زنجیره فرش اقدامات مختلفی صورت گرفته و ایجاد بازارچه فرش در مرحله نهایی است تا یک مرکز تجاری مهم برای بافندگان باشد، ادامه داد: در لرستان ۲۳ هزار بافنده رسمی داریم که ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از آن ها بیمه تامین اجتماعی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

همچنین ببینید

ایران خودرو

واکنش ایران خودرو به گزارش تهیه شده با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس»

گروه صنعتی ایران خودرو در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس» توضیحاتی را ارسال کرد.