برند اپل

برند اپل به انحصارگرایی متهم شد/ آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا

مقامات اتحادیه اروپا تحقیقات خود را در خصوص ادعاهای مطرح شده مبنی بر نقض قوانین ضد انحصار توسط برند اَپل آغاز کردند.

پایگاه خبری دنیای برند، کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد که این تحقیقات برای بررسی صحت امتناع گاه و بیگاه بستر پرداخت دیجیتال این برند (Apple Pay) از دسترسی به برخی سیستم‌های پرداخت از جمله سامانه پرداخت هوشمند «تَپ اَند گو»(Tap & Go) انجام می‌شود.

همچنین این کمیسیون تحقیق دیگری را نیز در مورد ممانعت برند اپل از آگاه شدن دارندگان محصولات آیفون و آیپد از نحوه خرید برنامه خارج از فروشگاه مجازی غول فناوری آمریکایی(App Store) شروع کرده است.

کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا هدف از تحقیقات خود را رفع نگرانی‌های موجود در مورد نقض فضای رقابتی در بازار اروپا توسط برند اپل عنوان کرد.

شورای رقابتی فرانسه نیز ماه مارس گذشته با محکوم کردن برند اپل به رفتار انحصارگرایانه در بازار فرانسه، این شرکت را به پرداخت مبلغ بی‌سابقه یک میلیارد و صد میلیون یورویی جریمه کرد.

فرانسه، اپل را به اقدام عملی برای ممانعت از رقابتی کردن بازار محصولات این شرکت توسط توزیع کنندگان و فروشندگان مستقل کوچک محکوم کرده بود.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *