WhatsApp Image 2019 10 28 at 12.56.38 660x330 - برندهای کوکاکولا، نستله و پپسی در صدر آلاینده های پلاستیكی جهان

برندهای کوکاکولا، نستله و پپسی در صدر آلاینده های پلاستیکی جهان

برندهای کوکاکولا، نستله و پپسی کو برای دومین سال در صدر لیست بدترین آلاینده های پلاستیکی جهان قرار گرفتند.

پایگاه خبری دنیای برند – به نقل از greenpeace و independent، به مناسبت روز جهانی پاکسازی در ماه سپتامبر، داوطلبانی از انگلستان و بیش از ۵۰ کشور دیگر اقدام به جمع آوری زباله های پلاستیک کردند. آنها در این اقدام برند زباله هایی که می یافتند را نیز شناسایی می نمودند.

طبق بررسی ها و یافته های این گروه، ۱۱۷۳۲ قطعه از پلاستیک های جمع آوری شده در طول پاکسازی ها متعلق به محصولات کوکاکولا بوده است. در صدر لیست بدترین آلاینده های پلاستیکی کوکاکولا، نستله و پپسی هستند که اگر انتشار زباله های این سه را با هم جمع بزنیم باز هم زباله های پلاستیکی کوکاکولا از آنها بیبشتر است.

کوکاکولا در پاسخ به این گزارش، گفته است: این مسئله مهم جهانی را مورد ملاحظه و نظارت قرار خواهیم داد.

در لیستی که  سازمان Break Free From Plastic در نتیجه این گزارش ارائه داده است، پس از کوکاکولا، نستله و پپسی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

Break Free From Plastic یک جنبش جهانی است که آینده ای عاری از آلودگی های پلاستیکی را تصور می کند. از زمان راه اندازی آن در سپتامبر ۲۰۱۶، نزدیک به ۱۵۰۰ سازمان از سراسر جهان به این جنبش پیوسته اند تا خواستار کاهش انتشار پلاستیک های یکبار مصرف و تلاش برای ارائه راه حل های ماندگار برای بحران آلودگی پلاستیک هستند.

به جز کوکاکولا، نستله و پپسی سایر برند های موجود در فهرست ۱۰ برند آلاینده عبارتند از Mondelēz International، Unilever، Mars، P&G، Colgate-Palmolive، Phillip Morris و Perfetti Van Melle.

سازمان Break Free From Plastic  گفته است: « شواهد مهمی که این گزارش ارائه نموده نشان می دهد که شرکت ها فورا باید جهت برطرف کردن بحران آلودگی پلاستیکی که ایجاد کرده اند، اقدام انجام دهند.

این شرکت ها منابع لازم را در اختیار دارند تا برای محصولاتشان بسته بندی های قابل استفاده مجدد و قابل شارژ مجدد ارائه دهند. اما در عوض آنها بر بازیافت و جایگزین کردن بسته بندی های مختلف تمرکز می کنند. ما از چنین برندهایی با آلاینده های پلاستیکی می خواهیم که هم اکنون بر حذف بسته بندی های قابل استفاده مجدد و قابل شارژ تمرکز کنند.

با تجزیه و تحلیل پلاستیک هایی که برندهای کوکاکولا، نستله و پپسی انتشار می دهند، مشخص شده است که شرکت های سازنده اقدامات کمی برای کاهش پلاستیک دارند و بیش از حد روی بازیافت تمرکز می کنند.

Untitled 1 300x270 - برندهای کوکاکولا، نستله و پپسی در صدر آلاینده های پلاستیكی جهان

کوکاکولا
مقدار پلاستیک تولیدی: ۳ میلیون تن پلاستیک، معادل ۱۰۸ میلیارد بطری پلاستیکی در سال.

انتشار پلاستیک: چرخه تولید پلاستیک. ۱۰۰٪ مواد موجود در بطری های پلاستیکی آن قابل بازیافت یا تجدیدپذیر هستند.

راه حل های کاذب: کوکاکولا آشکارا به سبک وزنی محصولاتش اعتراف می کند. تکنیکی که به شرکت ها اجازه می دهد تا کاهش وزن پلاستیک محصولات خود را گزارش دهند، بدون آنکه تولید کالاهای پلاستیکی آلاینده را از بین ببرند.

تعویض بسته بندی – به جای اینکه بسته بندی را به طور کلی عوض نماید، پلاستیک را جایگزین مقوا می کند. که دفع آن در محیط زیست مشکل ساز خواهد بود.

نستله
مقدار پلاستیک تولیدی: ۱.۷ میلیون تن پلاستیک.

انتشار پلاستیک: تغییر از پلاستیک به کاغذ در بسته بندی های برخی محصولات در اندونزی و مالزی.

راه حل های کاذب: به جای تمرکز بر حذف بسته بندی، یا نوآوری در مورد بسته بندی های قابل استفاده مجدد و قابل شارژ، موسسه بسته بندی نستله به دنبال راه هایی برای دستیابی به جایگزیبن کردن پلاستیک با مواد مبتنی بر کاغذ و پلیمرهای تخریب پذیر / کمپوست است.

پپسی
مقدار پلاستیک تولیدی:  فاش نشده است.

انتشار پلاستیک:مواد موجود در بطری های برند Lifewatr و bubly از طریق تبدیل آکوافینا به آلومینیوم قابل بازیافت است.

ارائه بطری های پلاستیکی و شیشه قابل شارژ در آزمایش های محدود در سراسر آمریکای لاتین و آسیا برای برند هایی از جمله Pepsi ،۷UP و Mirinda.

همچنین ببینید

نساجی هلال به دنبال برندسازی

شرکت نساجی هلال به دنبال برندسازی است

مدیر توسعه بازار شرکت صنایع نساجی هلال احمر ایران گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت نساجی هلال، حضور قدرتمند در بازار آزاد و برندسازی است.