44 554 660x330 - برندسازی مرکبات مازندران؛ کلید فتح بازارهای جهانی

برندسازی مرکبات مازندران؛ کلید فتح بازارهای جهانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش صادرات مرکبات، بر لزوم ایجاد برند برای محصولات مازندرانی و توسعه بازارهای صادراتی تاکید کرد.

دنیای برند به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، بابک مومنی روز چهارشنبه با بیان اینکه مازندران بزرگترین تولید کننده مرکبات کشور است، گفت: مازندران با تولید ۳.۵ میلیون تن انواع مرکبات، بزرگترین تولید کننده مرکبات در کشور بوده و بیش از ۵۲ درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

او افزود: آغاز فصل برداشت مرکبات با نارنگی پیشرس آغاز و در ادامه انواع نارنگی‌ها برداشت خواهد شد و از اوایل آبان نیز به استقبال برداشت انواع پرتقال و سپس انواع تامسون و… خواهیم رفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه نرخ صادرات از مبدا مازندران با افزایش ۱۲ درصدی همراه بود، گفت: این توفیق بزرگی بوده و با گسترش بازارهای صادراتی عرضه با کیفیت و با برند شرکت‌های مازندران را دنبال می‌کنیم.

مومنی ادامه داد: با توجه به مرغوبیت و کیفیت کم نظیر محصولات مرکبات مازندران در بازارهای جهانی، هر چقدر بتوانیم محصولات را به کشورهای منطقه بیشتر بشناسانیم در صادرات موفق‌تر خواهیم بود.

 

این مقام مسوول اضافه کرد: تمهیدات گمرکی در مازندران اندیشیده شده و کافی است روند تمهیدات ما در گمرک کشورهای مقصد بیشتر شده و رایزنی‌های بیشتری داشته باشیم تا ترخیص کالا سریع‌تر در کشورهای مقصد انجام شود. همچنین از ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی نیز می‌توانیم در توسعه صادرات استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: همچنین در قرنطینه گیاهی مدیریت حفظ نباتات ما پشتیبانی لازم بر نظارت بهداشت محصولات رسالی را دنبال می‌کنند.

مومنی با بیان اینکه فضای مرکبات امسال خوب است، گفت: باغداران زحمت بسیار کشیدند که با شرایط اقلیمی و تهدیدات زیستی مختلف مدیریت باغ‌های خود را توسعه بدهند و انشالله با توجه به زحمات کشیده شده، باغداران با عرضه قیمت منطقی که ضامن سود کشاورز و باغدار در نظر گرفته شود و همچنین کرامت مصرف کننده نیز حفظ شود محصولات خود را عرضه می‌کنند.

 

به گزارش ایرنا، مرکبات مازندران پس از برنج دومین محصول مهم اقتصادی و منبع درآمد کشاورزی استان است؛ محصولی که تولید مازاد بر مصرف داخلی با نگاه اقتصادی و با تعیین استانداردهای صادراتی از سوی طرف مقابل تاییدیه کشورهای اوراسیا و چین را اخذ کرده است.

در کنار مسیر بازگشایی شده برای صادرات مرکبات مازندران تعداد سورتینگ ها و مراکز بسته بندی نیز از ۲۰۰ به ۸۰۰ واحد افزایش یافت تا زنجیره صادرات پس از باغ هم تکمیل شود. ظرفیت انبارداری محصولات کشاورزی مازندران هم بر همین مبنا از ۸۰۰ هزار تن با توسعه سردخانه ها به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *