فرش دستباف زنجان

برندسازی فرش دستباف زنجان، چشم‌انتظار بخش‌ خصوصی

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: زیرساخت‌های قانونی فرش دستباف آماده بوده و منتظر بخش خصوصی است.

سیدمحسن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با برندسازی فرش دستباف، اظهار کرد: به لحاظ قانونی زیرساخت‌های لازم برای برندسازی فرش دستباف زنجان آماده شده و حال نوبت بخش خصوصی است که اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده و برند و نشان تجاری را ثبت کند.

این مسئول ادامه داد: برای بهبود و ارتقای فرش دستباف زنجان دوره‌های آموزشی در رابطه با همه بخش‌های صنعت فرش برای فعالان در این حوزه برگزار می‌شود تا در صورت برندسازی، فرش زنجان بتواند جایگاه مناسبی را به لحاظ کیفیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در زنجان سه نوع فرش تولید می‌شود که شامل فرش پشمی، ابریشمی و تابلو فرش است، افزود: طبیعی بودن مواد اولیه فرش زنجان شامل پشم و ابریشم و رنگ باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود.

استان پتانسیل بالایی را در زمینه تولید فرش دستباف دارد ولی بازاریابی و شناسایی مشتری مستمر بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد و افزایش مشتری دائمی و مستمر فرش دستباف استان زنجان، می‌تواند سبب استفاده از پتانسیل‌های فرش استان شود.

جعفری تصریح کرد: بیشترین نقشه‌هایی که در استان بافته می‌شود طرح بیدگینه، طرح قلتوق و طرح ماهی افشار، شاه‌بلاغی، طرح‌های بومی ومحلی منطقه مانند طرح دهجلال و بوغداکندی و … است که در این بین طرح ماهی افشار نیز بیشترین میزان خرید و فروش را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر 60 هزار نفر در این حوزه به صورت فعال، نیمه‌فعال و فصلی فعالیت می‌کنند که این آمار قطعی نیست؛ چراکه برخی نیز به صورت خانگی و ثبت نشده این فعالیت را انجام می‌دهند و سالانه 140 هزار متر مربع فرش در استان بافته می‌شود.

همچنین ببینید

62966702

هوش مصنوعی گوگل، بیماری را از روی صدای سرفه تشخیص می‌دهد

هوش مصنوعی گوگل به زودی می‌تواند از سرفه برای تشخیص بیماری استفاده کند. به گزارش …