6af12f43 5067 4f29 b7f5 8dcefa8c7f6b 660x330 - برندسازی صنایع دستی ایرانی ملاکی برای اصالت تولیدات

برندسازی صنایع دستی ایرانی ملاکی برای اصالت تولیدات

یکی از عوامل مهم توسعه گردشگری و مبادلات فرهنگی نیاز به حرکت به سمت برندسازی و تجاری سازی و معرفی هرچه بیشتر و بهتر دارد تا شاهد رونق اقتصادی در این بخش باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از برگزاری نشست تخصصی بسته بندی و راهکارهای تجاری‎سازی صنایع دستی ویژه تولیدکنندگان، طراحان و فعالان این حوزه در مشهد خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دنیای برند ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر گفت: این نشست تخصصی با هماهنگی و مشارکت معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دوشنبه ۱۵ مهر ماه جاری در محل سالن نمایش موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد با حضور بیش از ۱۰۰ نفر برگزار خواهد شد.

وی گفت: مطابق هماهنگی های به عمل آمده در این نشست شش نفر از استادان بنام در حوزه های برندینگ، بسته بندی، تولید محصولات کاربردی، کارآفرینی، بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی به ارائه مطلب می پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: صنایع دستی به عنوان نمادی از فرهنگ، تمدن و هنر ملت ایران به عنوان نفیس ترین و ارزشمندترین تولیدات داخلی و نیز یکی از عوامل مهم توسعه گردشگری و مبادلات فرهنگی نیاز به حرکت به سمت برندسازی و تجاری سازی و معرفی هرچه بیشتر و بهتر دارد تا شاهد رونق اقتصادی در این بخش باشیم.

مکرمی فر اظهار کرد: در بازار صنایع دستی داخل کشور، نبود یا کمرنگ بودن برندسازی صنایع دستی ایرانی سبب شده، ملاک مشخصی برای اصالت تولیدات در این حوزه وجود نداشته باشد و ارزان بودن ملاک خرید مردم و البته استقبال فروشندگان بدون توجه به اصل کیفیت شده است.

ذهنیت مثبت نسبت به نام تجاری و برند

وی با بیان این که برندسازی در عرصه داخلی و جهانی و در اذهان مصرف کنندگان موجب تمایز تولیدات می شود، گفت: در واقع یک برند و نام تجاری ذهنیت مثبتی در مشتری به وجود آورده و او را تشویق به خرید آن کالا می کند.

مکرمی فر ادامه داد: می توان با هدفمند کردن محصولات صنایع دستی و در نظر گرفتن نیاز مصرف کنندگان محصولات این بخش، به رشد و پرورش توانایی هنرمندان و حمایت از آنان اقدام کرد.

مکرمی فر همچنین تصریح کرد: تفکر عرضه سنتی همسو با تولید دستی، تنوع سایز و اندازه، رضایت به وضع موجود، نبود مشوق، تفکر هزینه بر بودن عدم فرهنگ سازی، عدم توجه به بازارهای بین المللی، عدم وجود قوانین الزام آور و مواردی از این قبیل، دست به دست هم داده تا بسته بندی در صنایع دستی موضوعی مغفول بماند.

وی گفت: با توجه به نقش موثر بسته بندی در حفاظت از محصول، هویت سازی، ایجاد جاذبه خرید، افزایش اقبال، فروش و صادرات محصولات صنایع دستی با اقداماتی از قبیل فرهنگ سازی، ترویج و تبلیغ با دو مخاطب تولیدکننده و خریدار صنایع دستی می توان به حفظ بازارهای سنتی و ورود به بازارهای جدید کمک کرد.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.