502f33e7 fe26 4b78 8b10 326fd81cf3df 660x330 - برندسازی برنج برای حذف واسطه ها و تنظیم بازار

برندسازی برنج برای حذف واسطه ها و تنظیم بازار

تشکل های تولیدکننده، تولیدکنندگان و تعاونی ها، شالی کوبی هایشان را توسعه دهند و برندسازی کنند و جلوی اختلاط برنج داخلی و خارجی را بگیرند و خودشان عرضه کنند تا ورود واسطه ها و دلالان کمتر شود.

وزارت جهاد کشاورزی از ۲ مرداد امسال تا کنون در مورد تنظیم بازار برنج‏، ثبت سفارش و تائید و تخصیص ارز آن هیچ اختیاری ندارد و همه اختیارات به وزارت صنعت‏، معدن و تجارت منتقل شده است

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اقای علی اکبر مهرفرد در ارتباط تلفنی با تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: اما پیش از آن‏‌، در یک فرآیند، حدود ۹۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شد و رویه وزارت جهاد کشاورزی در ۴ سال گذشته بر این بود که از حدود ۳ میلیون تن مصرف برنج کشور حدود ۲ میلیون تن در داخل تولید و بقیه وارد شود.

وی ادامه داد: رویه این بوده است که در ۴ ماه فصل برداشت برنج داخلی، برنج خارجی وارد نشود و در ۸ ماه دیگر وارد شود.

مهرفرد اضافه کرد:‌ امسال کارگروه تنظیم بازار تصویب کرد که این محدودیت به علت نگرانی های ناشی از شرایط تحریم، برداشته شود و از آن موقع،‌ محدودیت برداشته شد.

وی افزود: از آن موقع ،‌ هیچ محدودیتی در تائید و تامین ارز نداشتیم و همه را تائید کردیم و مسول تامین ارز، بانک مرکزی است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی درباره نحوه عرضه برنج و حذف واسطه ها گفت: نظر کارشناسی ما این بودکه تشکل های تولیدکننده، تولیدکنندگان و تعاونی ها، شالی کوبی هایشان را توسعه دهند و برندسازی کنند و جلوی اختلاط برنج داخلی و خارجی را بگیرند و خودشان عرضه کنند تا ورود واسطه ها و دلالان کمتر شود.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه سیاست هایی داشت و صنایع تبدیلی را گسترش داد و برندهایی را ایجاد کرد اما هنوز سوداگران بازار برنج، وجود دارند.

اقای مهرفرد اضافه کرد: فروشگاه های عرضه محصولات کشاورزی در سراسر کشور، سازمان تعاونی روستایی است که تشکل و اتحادیه کشاورزان است و عرضه مستقیم دارند و حدود ۲ تا ۳ هزار فروشگاه در سطح کشور دارند و برخی از فروشگاه های زنجیره ای هم مستقیم از کشاورزان می خرند و عرضه می کنند.

همچنین ببینید

ایران خودرو

واکنش ایران خودرو به گزارش تهیه شده با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس»

گروه صنعتی ایران خودرو در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس» توضیحاتی را ارسال کرد.