برنامه ریزی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت امور صنایع با صندوق حمایت از صنایع پیشرفته

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت از برنامه ریزی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته و معاونت امور صنایع خبرداد وگفت: این تفاهم نامه در راستای تسهیل فرآیند بهم رسانی صنایع پیشرفته و نوین زیر نظر دفاتر تخصصی معاونت امور صنایع با صندوق منعقد خواهدشد.

پایگاه خبری دنیای برند –  مهدی صادقی نیارکی در نشست شورای مدیران معاونت امور صنایع که با حضور مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت برگزارشد ، با اشاره به ضرورت بهره مندی از برنامه های حمایتی این صندوق خاطر نشان‌کرد: با امضای این تفاهم نامه بسترهای لازم برای توسعه همکاری بین دو مجموعه فراهم خواهدشد و صنایع مختلف اعم از صنایع دانش بنیان، نوین و.. شناسایی و برای بهره مندی از سیاست های حمایتی این صندوق نظیر ارایه تسهیلات و ضمانت نامه معرفی خواهند شد.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت ارتقاء و توانمندسازی صنایع کشور وبهره مندی از پتانسیل های صنایع نوین و دانش بنیان را یکی از مهمترین برنامه های معاونت برشمرد و گفت: همکاری مشترک دو بین دو مجموعه نقطه عطفی برای پوشش کاستی ها و مشکلات صنایع مختلف و ارتقاء توانمندی های این صنایع خواهد بود.
در این نشست همچنین رضا نقی پور رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته نیز با اشاره به بازنگری اساسنامه این صندوق اظهارداشت: اساسنامه جدید با امضای هیات وزیران ، معاون اول رییس جمهور و تاییدیه شورای نگهبان صورت گرفت.
به گفته وی در اساسنامه قبلی نام صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک بوده و سرفصل الکترونیک برای مجموعه متصور بود ولی طبق اساسنامه جدید ۱۲ سرفصل به منظور حمایت از صنایع پیشرفته و های تک به وظایف واختیارات مجموعه افزوده شد.
رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در ادامه با تشریح صنایع مورد حمایت این صندوق گفت: در حال حاضر صیانت از صنایع نو و دانش بنیان نظیر صنایع نانو ، میکرو الکترونیک، انرژی های نو، اتوماسیون، پلیمرو… به صندوق صنایع پیشرفته اضافه شده است.
نقی پور در بخش دیگری از سخنانش ضمن استقبال از انعقاد تفاهم نامه مشترک بین دو مجموعه از افزایش سقف تسهیلات قابل ارایه از ۳۰ میلیارد ریال به ۵۰ میلیارد ریال خبرداد و گفت: طی ۶ ماه ابتدای سال جاری تعداد قراردادهای تسهیلات مالی به ۳۷ مورد به ارزش ۳۴۷ میلیارد ریال رسید که نسبت به دوره قبل که ۱۹۳ میلیارد ریال بود ۸۰ درصد افزایش نشان داد و در صدور ضمانت نامه نیز با رشد ۱۵ درصدی ، از ۴۵۸ میلیارد ریال ۶ ماهه سال گذشته به ۵۲۵ میلیارد ریال درمدت مشابه سال جاری افزایش یافت.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …