ویروس کرونا

بررسی آمار مرگ و میر جهانی بر اثر کرونا با توجه به جنسیت

آمار جمع آوری از کشورهایی که بیشتر درگیر هستند نشان می‌دهد که نرخ مرگ و میر بر اثر این بیماری در میان مردان نسبت به زنان بیشتر بوده، به دلیل اینکه مردان سیستم ایمنی ضعیف‌تری در برابر ویروس‌ها دارند.

پایگاه خبری دنیای برند، بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از کشورهایی که بیشتر درگیر بیماری کووید-۱۹( ویروس کرونا)  شده‌اند حاکی از آن است که مردان در مقایسه با زنان در معرض خطر قابل توجه‌تری در دچار شدن به علائم شدید این بیماری و مرگ قرار دارند.

بر اساس آمار ارائه شده توسط گلوبال هلس ، بسیاری کشورهایی که بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را دارند، بیشترین نرخ مرگ و میر را در میان مردان گزارش کرده‌اند.

به عنوان مثال، در ایتالیا تا کنون ۷۱ درصد از آمار مرگ و میر بر اثر این بیماری به مردان اختصاص داده شده که تنها ۲۹ درصد آنها زن بوده‌اند. اسپانیا نیز یکی از کشورهایی که به میزان چشمگیری درگیر این بیماری شده، ۶۵ درصد از مردان و ۳۵ درصد از زنان جان خود را از دست داده‌اند.

قابل ذکر است که از میان جان‌باختگان بر اثر ویروس کرونا در ایران نیز، ۵۹ درصد از آنها مرد و ۴۱ درصد از آنها زن بوده‌ است.

از دیرباز متخصصان پزشکی بر این باورند که مردان نسبت به زنان، بیشتر در معرض ابتلا به ویروس‌ها هستند. به طور کلی، مشاهده می‌شود که زنان سیستم ایمنی قوی‌تری در برابر ویروس‌ها داشته باشند، اگر چه دلیل آن هنوز قابل بحث است.

ممکن است تفاوت‌های هورمونی و ژنتیکی در این زمینه نقش داشته باشند، در حالی که عوامل محیطی نیز می‌توانند به داشتن سیستم ایمنی قوی‌تر کمک کنند. جالب توجه است با اینکه گمان می‌شود زنان سیستم ایمنی قوی‌تری دارند، اما بیش از ۸۰ درصد بیماری‌های خودایمنی به آنها نسبت داده شده است.

photo 2020 04 05 15 52 53 1024x887 - بررسی آمار مرگ و میر جهانی بر اثر کرونا با توجه به جنسیت

پایان

همچنین ببینید

محبوب ترین شبکه های اجتماعی

محبوب ترین شبکه های اجتماعی تا ژانویه ۲۰۲۳

پایگاه خبری دنیای برند، محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تا ژانویه ۲۰۲۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *