Img20241022101639756 650x330 - با ابلاغ بخشنامه‌های جدید، تولیدکنندگان را از تولید پشیمان نکنید

با ابلاغ بخشنامه‌های جدید، تولیدکنندگان را از تولید پشیمان نکنید

رئیس اتاق سمنان با اشاره به اینکه مشکلات محیط کسب‌وکار که فعالان اقتصادی را به‌زحمت مضاعف می‌اندازند، از مسئولان خواست با تصویب قوانین و بخشنامه‌های جدید، تولیدکنندگان را از کار تولیدی پشیمان نکنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی سمنان از دولتمردان خواست تا قبل از تصویب هر قانونی با بخش خصوصی مشورت کنند و با تصویب قوانین و ابلاغ بخشنامه‌های جدید، شرایط را برای بخش خصوصی و تولیدکنندگان سخت نکنند تا تولیدکنندگان از انجام کار تولیدی پشیمان نشوند.

فرج‌الله معماری در صد و یازدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان، افزود: با توجه به شرایط موجود سرمایه‌گذاران توان بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات خود را ندارند و نتوانسته‌اند ماشین‌آلات خود را بازسازی کنند؛ ازاین‌رو از استاندار و سایر مسئولان می‌خواهیم تا شرایط و تسهیلات انجام این کار برای تولیدکنندگان فراهم شود.

جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان، به بحث و بررسی در خصوص ماده ۲۶ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و آیین‌نامه اجرایی آن و بحث و تبادل‌نظر در خصوص قوانین و مقررات و دستورالعمل واردات ماشین‌آلات مستعمل خطوط تولید اختصاص داشت.

در این زمینه، علی‌اصغر جمعه‌ای، نایب‌رئیس اتاق سمنان با بیان اینکه ناترازی در برق و گاز وجود دارد گفت: خواهشمندیم تدابیری اندیشیده شود که سوخت جایگزین برای واحدهای تولیدی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه معیار تأمین سوخت جایگزین واحدهای تولیدی بر اساس سال ۱۴۰۰ است، افزود: با این شرایط هیچ سوختی برای واحدهایی که بعد از سال ۱۴۰۰ تولید خود را گسترش داده و یا بعد از این سال ایجاد شده‌اند در نظر گرفته نشده است.

جمعه‌ای از مدیران خواست با تغییر رویه و معیاری مناسب برای واحدهای تولیدی استان سمنان سوخت جایگزین در نظر بگیرند.

همچنین بحث و تبادل‌نظر در خصوص قوانین و مقررات و دستورالعمل واردات ماشین‌آلات مستعمل دومین دستور جلسه صدویازدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان بود. این قوانین برای ماشین‌آلات با ۵ سال قدمت ساخت در نظر گرفته شده و به اعتقاد فعالان اقتصادی، تعیین این قدمت برای ماشین‌آلات معیار مناسبی نبوده و ماشین‌آلات باید ازنظر استانداردهای مصرف انرژی مورد بررسی قرار بگیرند. بر این اساس مقرر شد سال ساخت ماشین‌آلات ۵ تا ۱۰ سال و مشروط به رعایت معیارها و استانداردهای فنی و استاندارد اجباری انرژی تجهیزات و ماشین‌آلات انرژی بر در نظر گرفته شود.

استاندار سمنان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از اتاق بازرگانی جهت پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی از دستگاه‌ها خواست تا نظرات خود را به‌صورت کارشناسی شده ارائه دهند تا در زمان ارائه و انعکاس مشکلات واحدها به مرکز کشور با مشکل مواجه نشوند.

منبع: اتاق ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *