63153669 660x330 - باید تعریف جدید از نخبگان علوم انسانی ارائه دهیم

باید تعریف جدید از نخبگان علوم انسانی ارائه دهیم

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تعریف نخبگی در حوزه علوم انسانی گفت: نباید در تعاریف مرسوم علوم انسانی را بگنجانیم، بلکه باید تعریف جدید از نخبگان علوم انسانی ارائه دهیم.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در دیدار با سعید رضا عاملی، رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی اظهار کرد: اگر قرار باشد کشور پیشرفت پایدار کند، باید علوم انسانی را مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به علوم انسانی و هنر گفت: هویت ایران به علوم انسانی و هنر است، به همین دلیل نیاز است که به آن توجه جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به تعریف نخبگی در حوزه علوم انسانی نیز گفت: نباید در تعاریف مرسوم علوم انسانی را بگنجانیم، بلکه باید تعریف جدید از نخبگان علوم انسانی ارائه دهیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه علوم انسانی زنجیره علوم را ایجاد می‌کند، گفت: امسال به بنیاد نخبگان برای توجه به علوم انسانی ماموریت ویژه دادیم تا از نخبگان علوم انسانی به صورت ویژه حمایت شود. همچنین مقرر شده که بنیاد ملی نخبگان برای شناسایی نخبگان در حوزه آموزش و پرورش برنامه‌های خاصی را در نظر بگیرد و سهم بالایی از منابع مالی بنیاد علم ایران نیز به علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر اختصاص پیدا کند.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *