بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی در حال مرگ است: آیا برند شما برای آینده بعدی آماده شده است؟

پایگاه خبری دنیای برند، در حالی که بازاریابی رسانه های اجتماعی در چند سال گذشته رواج داشته ، بسیاری از برند ها هنوز هم فکر می کنند می توانند روش های قدیمی بازاریابی، در این رسانه جدید استفاده کنند. در حالی که بازاریابی سنتی به اشکال ارتباطی یک به چند متکی است. (مانند معرفی یک محصول جدید در یک تبلیغات تلویزیونی) بازاریابی امروز که تحت سلطه رسانه های اجتماعی است و بیشتر ارتباط یک به یک را در بر می گیرد.

در عین حال ، ابزارهای امروزی امکان رشد نمایی از یک به یک به مخاطبان انبوه را ممکن می سازند ، زیرا هر شخصی که با آنها ارتباط برقرار می کنید می تواند به راحتی محتوا  را در شبکه های خود پخش کند و آن شبکه ها سپس با شبکه های دیگر پیوند برقرار کنند.

در دنیای بازاریابی امروز ، برند YouTube یا برند اینستاگرام می تواند نسبت به بزرگترین برندهای جهان که محتوای تبلیغاتی را در حد وسیع انتشار می دهند ، تأثیر و تعامل بیشتری داشته باشند. دلیل این امر آنست که کاربران رسانه های اجتماعی ، ارتباطات انسانی و رفتارهای واقعی اجتماعی را با برقراری ارتباط یک طرفه ترجیح می دهند ، نه اینکه برندها فقط محتوای خود را انتشار دهند و مصرف کنندگان را وارد گفتگو نکنند.

اما بازاریابان دیگر نیازی به نگرانی در مورد مرگ و میر بازاریابی سنتی ندارند ، زیرا هر کسی می تواند وارد این مرحله شود تا بتواند در این عصر بازاریابی جدید برند خود را انتشار و در این دوره جدید شکوفا کند. انجام این کار شامل چند مرحله اساسی است:

ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی که به نظر می رسد ساده است اما با دقت بیشتر در تولید محتوا میتوانیم بیشتر دیده بشویم.

نشان دادن برند به روش، برجسته کردن مستقیم افرادی که در آنجا کار می کنند و مشتریانی که به برند شما کمک می کنند آنچه را که هست ، نشان می دهد.
وقت صرف پاسخ دادن به نظرات در رسانه های اجتماعی به روشی معقول و درست و نه فقط اظهار نظرهای خودخواهانه.
جذب مشتریان و کارمندان به عنوان طرفداران برند ، از جمله اجازه دادن به آنها برای ایجاد محتوا برای کانال های برند شما یا ایجاد مسابقه.
تنظیم هدفهای مختلف برای تمرکز در مناطق کوچکتر که می توانند درنهایت سود بیشتری به دست اورید ، مانند ایجاد یک گروه خصوصی برای مشاغل خاص یا منطقه ای خاص.

اینها فقط چند مورد از راه های مختلفی است که می توانید در این شرایط فعلی بازاریابی، برای برند خود سهم بازار بیشتری به دست  بیاورند.

Mohsen gholampour 660x330 - بازاریابی سنتی در حال مرگ است: آیا برند شما برای آینده بعدی آماده شده است؟

یاداشت

محسن غلام پور مدیرمسئول مجله دنیای برند کارشناس شبکه ایران کالا

بیشتر بخوانید:

سه ترفند برای تاثیرگذاری برند در شبکه‌های اجتماعی توسعه ﺑﺮﻧﺪ در دﻧﯿﺎی در حال تغییر

همچنین ببینید

برندسازی

دو‌راهی برندسازی یا تولید

پایگاه خبری دنیای برند، صنعت لوازم خانگی بعد از خودروسازی دومین صنعت پرگردش در کشور …