intel 9825 660x330 - اینتل جریمه ۱.۱۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا را لغو کرد

اینتل جریمه ۱.۱۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا را لغو کرد

برند اینتل پس از سال‌ها کشمکش حقوقی، موفق شد تا جریمه ۱.۱۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا را که به دلیل اقدامات ضد رقابتی در بازار تراشه‌های رایانه‌ای به آن تحمیل شده بود، لغو کند.

دنیای برند، اینتل روز پنجشنبه پیروزی بزرگی کسب کرد، زیرا دادگاه عالی اتحادیه اروپا حکم داد که مقامات ضد انحصار در این بلوک نمی‌توانند جریمه ۱.۰۶ میلیارد یورویی (۱.۱۴ میلیارد دلاری) را به این شرکت به دلیل اقدامات ضد رقابتی در بازار تراشه‌های رایانه‌ای مجدداً تحمیل کنند.

کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، این جریمه رکوردشکن را در سال ۲۰۰۹ وضع کرد و گفت که این تولیدکننده تراشه از سلطه خود در بازار تراشه‌های رایانه‌ای موسوم به واحدهای پردازش مرکزی x86 سوء استفاده کرده است تا تولیدکنندگان را برای توقف یا تأخیر در عرضه محصولات خاص با تراشه‌های رقابتی پرداخت کند.

مقامات همچنین در آن زمان ادعا کردند که این شرکت مشوق‌هایی را به تولیدکنندگان ارائه می‌کرد به شرط اینکه CPUهای x86 را از این شرکت خریداری کنند. اینتل سپس به این جریمه اعتراض کرد و یک کشمکش حقوقی طولانی به مدت ۱۵ سال آغاز شد.

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا، دومین دادگاه عالی این بلوک، در سال ۲۰۲۲ جریمه اصلی را لغو کرد و گفت که تحلیل این پرونده توسط مقامات ضد انحصار ناقص بوده و نمی‌تواند ثابت کند که مشوق‌های ادعاشده می‌توانند رقابت را خفه کنند. اتحادیه اروپا سپس جریمه کوچکتری به مبلغ حدود ۳۷۶.۳۶ میلیون یورو تحمیل کرد و درخواست تجدیدنظر کرد.

روز پنجشنبه، دادگاه عالی اتحادیه اروپا اعلام کرد که درخواست تجدیدنظر کمیسیون را رد کرده است و در نتیجه، تصمیم دادگاه پایین‌تر را تأیید کرده است.

اینتل و کمیسیون اتحادیه اروپا بلافاصله به درخواست‌های برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *